فشار آدیداس به منچستریونایتد برای حفظ پوگبا

فشار آدیداس به منچستریونایتد برای حفظ پوگبا

سایت رسمی فوتبالی - منچستریونایتد از سوی یکی از حامیان مالی اصلی خود، آدیداس، تحت فشار است که پل پوگبا را حفظ کرده یا او را با یک ستاره دیگر جایگزین کند. 

به گزارش فوتبالی، شرکت تولید لباس آلمانی در سال 2015 قرارداد 10 ساله بزرگ 750 میلیون پوندی با منچستریونایتد به امضا رساند تا تهیه لباس این تیم و تبلیغات آن را به صورت گسترده در دنیا بر عهده داشته باشد. بخشی از این قرارداد مربوط به استفاده آدیداس از بزرگترین ستاره ها برای تبلیغات در بازارهای کلیدی مانند آسیا، اروپا و آمریکا بود. اما حالا این شرکت نگران انتقال پوگبا به یوونتوس یا رئال مادرید در تابستان پیش روست چرا که این بازیکن یکی از معروفترین بازیکنان حاضر در یونایتد است که به تبلیغات آدیداس در این تیم کمک می کرد. وقتی آدیداس توافق 75 میلیون پوندی در هر فصل را با یونایتد به امضا رساند، وین رونی بهترین بازیکن اولدترافورد بود. 

اما اگر پوگبا این تابستان از شیاطین سرخ جدا شود و جانشینی نیز برای او خریداری نشود، یونایتد بازیکن جهانی دیگری در اختیار نخواهد داشت و شاید تنها بازیکن مهم آنها داوید دخیا باشد که امکان جدایی او نیز وجود دارد. هافبک 26 ساله فرانسوی که حدود 160 میلیون پوند قیمت گذاری شده، سفیر جهانی آدیداس نیز هست. او هفته گذشته در یک سفر تبلیغاتی برای این برند در ژاپن از احتمال پایان دوران حضورش در یونایتد خبر داد. پوگبا در هر تیمی سفیر برند آنها خواهد بود اما در صورت جدایی از یونایتد، عدم حضور ستاره ها در این تیم شرایط را سخت خواهد کرد. این فشار را بر اد وودوارد زیاد کرده که پوگبا را حفظ کند یا ستاره دیگری به خدمت بگیرد.

1070