سوژه‌ روز/ وقتی تقوی یکی از معروف‌ترین ایجنت‌های فوتبال جهان را نمی‌شناسد!

سوژه‌ روز/ وقتی تقوی یکی از معروف‌ترین ایجنت‌های فوتبال جهان را نمی‌شناسد!

وب سایت رسمی فوتبالی- محمد تقوی به یکی از منتقدان حضور استراماچونی در استقلال تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که هنوز یک هفته هم از حضور استراماچونی در تهران و عقد قرارداد با باشگاه استقلال نگذشته و او حتی یک جلسه هم استقلال را تمرین نداده، صدای انتقاد یکی از پیشکسوتان این باشگاه بلند شده است.

 محمدی تقوی که فصل گذشته در مقطعی سرمربی موقت تراکتور سازی بود و این روزها فعلا فوتبال تحلیل می کند دو سه باری پیکان انتقاداتش را سوی سرمربی سابق اینترمیلان گرفته است. 

پس از اینکه استراماچونی اعلام کرد تنها نیاز به مربی دروازه‌بان‌ها، مربی بدنساز دوم و آنالیزور مسابقات دارد، پیروز قربانی از کادرفنی این تیم کناره گیری کرد. این موضوع با انتقاد محمد تقوی همراه شد و او در اینستاگرامش نوشت:

"پیروز قربانی یکی از جوانانی بود که زمانیکه بازی می‌کردم احترام به بزرگتر را خیلی خوب یاد گرفته بود. وقتی شنیدم پیروز دستیار استراماچونی شده بسیار خوشحال شدم اما پس از انصراف پیروز متوجه شدم در باشگاه موضوعاتی است که هنوز حل نشده است. یکی از دلایلی که حاضر نیستم به‌عنوان دستیار کار کنم همین موضوع است که سرمربیان نگاه‌شان به مربیان تنها به‌عنوان جایگزین احتمالی است نه کمک، استراماچونی هر چقدر بزرگ باشد از اسطوره‌های باشگاه استقلال بزرگ‌تر نیست! 

سپاس از پیروز که در همان ابتدا نشان داد کمک‌مربی است نه بله‌‌قربان‌گو. آقای استراماچونی در دنیای فوتبال پیروز قربانی و امثال ایشان از شما بیشتر اعتبار دارند لطفا در همین ابتدا ما را زیر سوال نبرید. "

تقوی که همیشه در صفحه اینستاگرامش می نویسد که نمی خواهد نفر دوم باشد و فقط "سرمربی" یک تیم می شود، نشان می دهد به دلیل اینکه دستیار استراماچونی نشده ناراحت است.

تقوی که پیش از ترک ایران و کناره گیری از تراکتورسازی به دلیل سرمربی نشدن، قرار بود سرمربی نساجی قائمشهر شود، پس از انتخاب مجید جلالی، ایران را ترک کرد و با چند افشاگری علیه فساد در فوتبال و دلالیسم دوباره نامش بر سر زبانها افتاد. البته دلالهایی که منظور تقوی هستند هیچ کدام شناسنامه ندارند و بین المللی نیستند اما اشاره او به فدریکو پاستورلو، ایجنت مشهور سرمربی ایتالیایی جدید استقلال عجیب به نظر می رسد.

ستارگان مطرح دنیای فوتبال نظیر روملو لوکاکو، کراماریچ، کیتا بالده، اورا، آساموا، کاندروا، زاپالتا و کسپر اشمایکل، هندوانوویچ، ال شعراوی، باکایوکو، دی آمبروزیو، ناگاموتو، پرینس بواتنگ و البته مربی بزرگی به نام میهایلوویچ و حتی آنتونیو کنته، از نام‌داران تحت قرارداد با شرکت نقل و انتقالاتی این ایجنت مشهور هستند اما محمد تقوی درباره پاستورلو می نویسد:

در بین اظهارنظرهای خود تقوی نیز تناقض وجود دارد. او ابتدا از انتخاب استراماچونی اعلام حمایت کرد و سپس اعلام داشت در لیگ سه انگلیس هم به او تیم نمی‌دادند و حامیان او جوزده هستند!

در هر حال چند خبر هم منتشر شده که احتمال بازگشت قربانی زیاد است اما مقایسه دلالان مورد دار و منشوری مورد نظر تقوی با ایجنت معروف بین المللی قیاس مع الفارق است و نشان می دهد بعضی وقتها این کارشناس فوتبال احساساتی می شود و جملاتی بر زبان می آورد که می تواند به اعتبارش لطمه وارد کند. بدون شک در فوتبال امروز، حضور مربیان نام‌داری نظیر مارک ویلموتس، کارلوس کی‌روش و استراماچونی در ایران بدون ایجنت های مشهوری چون پاستورلو بعید به نظر می‌رسد و توقع می‌رود محمد تقوی، که مدرک مربیگری حرفه‌ای معتبری از جانب یوفا و اتحادیه فوتبال انگلستان را دارد، باید به این موضوع واقف باشد. 

استقلال از فردا رسما تمریناتش را با استراماچونی  استارت می‌زند و هنوز جوهر امضای قرارداد سرمربی ایتالیایی خشک نشده، سر و کله نخستین منتقدش پیدا شده است. این در حالی‌ست که مهمترین سوال در ذهن هواداران استقلال این است که هدف محمد تقوی از این انتقادات چیست؟ خود تقوی مطمئنا بهتر می تواند این سوال را پاسخ دهد.

7413