گزارش ویژه/ دو جام برای پرسپولیس آن هم بدون بازی؛راحت الحلقوم!

گزارش ویژه/ دو جام برای پرسپولیس آن هم بدون بازی؛راحت الحلقوم!

وبسایت رسمی فوتبالی – دو قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام با شرایط عجیبی رقم خورده است.

به گزارش فوتبالی، ساعاتی قبل سایت سازمان لیگ اعلام کرد که طبق مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ، در صورت قهرمانی یک تیم در لیگ برتر و جام حذفی مسابقه سوپرجام برگزار نمی شود و تیم قهرمان هر دو جام به عنوان  قهرمان سوپرجام معرفی می گردد. اتفاقی که باعث شد پرسپولیس بدون انجام بازی سوپرجام، قهرمان این مسابقه شود.

قرمزها فصل گذشته هم بدون برگزاری بازی به این عنوان رسیدند. ماجرایش را هم که دیگر همه می‎دانند. اینکه استقلال با تاریخ مورد نظر سازمان لیگ برای سوپرجام مخالفت و اعلام کرد بازی در زمان دیگری برگزار شود تا  در بازی سوپرجام شرکت کند. منتهی سازمان لیگ درخواست استقلال برای تعویق بازی را قبول نکرد و نهایتا با اعلام نماینده باشگاه استقلال مبنی بر آنکه تیمش در تاریخ مورد نظر سازمان لیگ به میدان نخواهد رفت، سازمان لیگ این مخالفت را به منزله انصراف آبی‎ها از سوپرجام تشخیص داد تا پرسپولیس را به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی کند.

البته استقلالی‎ها، این قهرمانی را قبول ندارند و حتما در جریان هستید که پرونده سوپرجام را به دادگاه CAS کشانده‎اند و منتظر رای آن هستند که قرار است تا هفتم تیر دادگاه کاس حکم بدهد یا اینکه اعلام کند برای بررسی پرونده زمان بیشتری می خواهد.

در هر حال، پرسپولیس بدون بازی در دو بازی سوپرجام به دو جام رسیده که می تواند درنوع خودش جالب و حتی یک رکورد باشد. البته سازمان لیگ می خواست بازی سوپرجام را بین پرسپولیس و سپاهان (نایب قهرمان لیگ برتر) برگزار کند اما ظاهرا به دلیل اتفاق هایی که در چند بازی اخیر لیگ برتر و جام حذفی و عدم توانایی برگزارکنندگان و مدیریت برگزاری افتاده است، ترجیح داد سوپرجام امسال را با بهانه اینکه هم قهرمان لیگ و هم قهرمان جام حذفی یک تیم بوده است، برگزار نکند و جام را به پرسپولیس بدهد.

در آیین نامه سازمان لیگ قوانین مشخص و شفافی درباره برگزاری سوپرجام وجود ندارد و به همین دلیل بوده که در 18 دوره لیگ برتر، تنها سه بار سوپرجام برگزار شده و یک بار هم که بازی بین پرسپولیس و استقلال، برگزار نشد و کار به دادگاه بین المللی ورزش کشیده است. این یعنی برگزاری سوپرجام در اختیار سازمان لیگ و دلبخواهی بوده و سازمان لیگ هر وقت خواسته سوپرجام را برگزار کرده و هر وقت هم نخواسته، از برگزاری سوپرجام، خودداری کرده است.

1984