رمزگشایی از آخرین مصاحبه سید حسین حسینی؛ رقابت یا خداحافظی؟

رمزگشایی از آخرین مصاحبه سید حسین حسینی؛ رقابت یا خداحافظی؟

وبسایت رسمی فوتبالی – آیا سید حسین حسینی از استقلال جدا خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، اگر قرار باشد به مصاحبه جدید او با روزنامه گل استناد کنیم باید گفت که دروازه بان ملی پوش استقلال فصل آینده در این تیم حضور نخواهد داشت و همانطور که او به کنایه در گفت و گویش اعلام کرده این است که می خواهد شماره یک باشد. در واقع او پیراهن شماره یک استقلال را می خواهد و شاید هم با ماندن رحمتی مخالفتی نداشته باشد اما به نظر می رسد پیراهن شماره یک را می خواهد. اما شاید گرفتن پیراهن شماره یک از سید مهدی رحمتی کار راحتی نباشد. او از بازیکنان با سابقه استقلال است که استقلالی ها با او خاطرات شیرین و حتی تلخی هم دارند.

مشکلات رحمتی و حسینی چقدر واقعی هستند؟

آنهایی که به استقلال نزدیک هستند می توانند گواهی دهند که سید حسین حسینی مشکل شخصی با سید مهدی رحمتی ندارد. این دو کنار هم تمرین می کنند و البته هر دو هم رقابت تنگاتنگی دارند. در دو فصل گذشته رحمتی و سید حسین حسینی وضعیت سینوسی داشته اند. حسینی در فصل گذشته پس از حذف استقلال در جام حذفی و عملکرد ضعیفش در بازی مقابل سایپا در طول بازی و ضربات پنالتی جای خودش را به رحمتی داد و البته رحمتی هم پس ازدربی و ماجراهای مربوط به گل خوردنش و پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی و حاشیه هایش جایش را تا پایان فصل به سید حسین حسینی داد. در هر حال سرمربی جدید با حضور در تمرین ها دروازه بان اصلی استقلال را انتخاب می کند و اگر رحمتی یا حسینی هر کدام بخواهند فیکس باشند باید در تمرین ها خودشان را باید نشان دهند و این در شرایطی است که هر دو هنوز قراردادشان را با استقلال تمدید نکرده اند.

حسینی و لیست تیم ملی

سید حسین حسینی با گفت و گویش نشان داد که نگران است. نگران اینکه نمی خواهد مثل سالهای گذشته از حضورش در ترکیب اصلی نامطمئن باشد. او فکر می کند اگر این کار را انجام دهد، دعوت شدن به تیم ملی را از دست می دهد. این در حالی است که هنوز تکلیف ماندن یا رفتن خود او و حتی رحمتی هم مشخص نیست و مشخص نیست چرا از روی حرف و حدیث های منتشر شده درباره ماندن رحمتی در استقلال تصمیم به چنین مصاحبه ای گرفته است. روزنامه گل از قول دروازه بان ملی پوش استقلال که اگر رحمتی در استقلال بماند، او قطعا در این تیم نخواهد ماند:" فصل بعد قطعا در تیمی بازی می کنم که شماره یک باشم" به همین دلیل گمانه زنی ها برای تیم فصل آینده حسینی آغاز شده است. از ذوب آهن تا فولاد خوزستان و حتی پدیده مشهد. البته سید حسین حسینی این نکته را باید در نظر بگیرد که با وجود حضور رحمتی در استقلال هم در لیست اولیه ویلموتس نبود. در جام جهانی از لیست کی روش خط خورد و در جام ملتها هم در لیست کی روش حضور نداشت. ویلموتس ابتدا علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، امیر عابدزاده و رشید مظاهری را دعوت کرد اما رشید به دلیل مسافرت با خانواده اش و مسایل شخصی به اردوی تیم ملی نرفت تا ویلموتس سید حسین حسینی را دعوت کند. هر چند سید حسین حسینی، رکورد 873 دقیقه گل نخوردن را در کارنامه دارد.

واکنش رحمتی چیست؟

سید مهدی رحمتی پس از اتفاق های دربی سکوت کرده است و فعلا قصد مصاحبه هم ندارد. او هم هنوز با استقلال تمدید نکرده و مشخص نیست در استقلال بماند و یا حتی به تیم دیگری برود. شنیده ها حاکی از آن است که چند باشگاه هم سراغ او آمده اند اما هنوز به آنها پاسخ نداده است. سید مهدی رحمتی که فصل پرحاشیه ای را گذراند یکی از قربانیان صحبتهای عجیب شفر در کنفرانس مطبوعاتی بود. جایی که شفر اول او را مقصر گل نشدن پنالتی فرشید اسماعیلی معرفی کرد. با این حرکت شفر،سکوها علیه او شدند و بعد جمعی از لیدرها و طرفداران استقلال پس از پایان دربی و شکست استقلال به اتوبوس تیم و هتل محل اقامت تیم حمله کردند. رحمتی تا زمان حمله خبر نداشت که شفر او را عوض کننده پنالتی معرفی کرده است. شفر در کنفرانس گفته بود پنالتی زن اول استقلال پاتوسی بوده اما رحمتی پنالتی زن را عوض کرده است. 

شب بازی، شفر در گفت و گو با سایت باشگاه و در مصاحبه ای عجیب تر، حرفهایش را عوض کرد و چیز دیگری گفت! این اتفاق ها پس از اعتراض رحمتی به شفر صورت گرفته بود اما دیگر دیر شده بود. در بازی استقلال – سایپا، سکوها علیه رحمتی شعار دادند. رحمتی از روز دربی تا همین حالا که این گزارش را می خوانید درباره هیچ چیزی صحبت نکرده است. کاپیتان اول استقلال سکوت کرده و باید دید چه تصمیمی می گیرد اما سناریویی که شفر برای او نوشت باعث شد تا قصور تاکتیکی تیم و دستیاران و پسر به ظاهر آنالیزورش به گردن رحمتی بیفتد. شفر با زیرکی خاصی رحمتی را سیبل کرد و خودش را کنار کشید. طوری که حتی تا آخرین روزهای حضورش در استقلال، سکوها علیه رحمتی شعار میدادند اما شفر از شعارها بی نصیب بود. مدیران استقلال هم هنوز واکنشی نداشته اند و قرار است پس از سر و سامان گرفتن استراماچونی در تهران، برای تمدید قرارداد و یا بستن قراردادهای جدید اقدام کنند. هر چند اعضای هیات مدیره استقلال تاکید دارند که هر دو دروازه بان استقلال به سنت قدیم این تیم باید در استقلال بمانند. 

استقلال همیشه دو دروازه بان سطح بالا داشته است

داشتن دو گلر خوب، یکی از سنت های استقلال در طول سالیان گذشته بوده است. استقلال در تاریخ همیشه دروازه بانهای سرحال و سرپنجه ای داشته است.  در دهه پنجاه آبی‌ها از دو دروازه‌بان خوب که از قضا هر دو ملی‌پوش هم بودند بهره می‌بردند. منصور رشیدی و مرحوم ناصر حجازی دروازه استقلال را بیمه کرده بودند و حتی گاهی اوقات به صورت چرخشی در ترکیب آبی‌ها به میدان می‌رفتند. در دهه 60 خود حجازی دروازه بان استقلال بود و البته پس از خداحافظی اش از فوتبال سعید عزیزیان و در مقطعی احمدرضا عابدزاده دروازه بان استقلال بود. عابدزاده دروازه بان خوب دیگری به نام حمید بابازاده را به عنوان ذخیره می دید که او خودش بعدها در بسیاری از بازیها فیکس شد. با رفتن عابدزاده به پرسپولیس، استقلال با بهزاد غلامپور خاطرات خوبی داشت. البته غلامپور بعدها جایش را به پرویز برومند داد و زوج برومند با هادی طباطبایی در دهه 70 در استقلال می درخشیدند. البته برخلاف حجازی و رشیدی و حتی زوجهای قبلی رابطه این دو دروازه‌بان چندان تعریفی نداشت و این دو دل‌خوشی از هم نداشتند. هادی طباطبایی در وصف برومند معتقد بود برومند در دربی طاقت نیمکت‌نشینی را نداشت و بعد از مشخص شدن ترکیب استقلال و نیمکت‌نشینی این دروازه‌بان، برومند قهر کرد و حتی روی نیمکت ننشست. پرویز برومند هم درباره طباطبایی این اعتقاد را داشت که این دروازه بان، تنها خوب تمرین می‌کند و بازدهی لازم در بازی را ندارد. 

سرانجام هادی طباطبایی پس از ۴ فصل حضور در استقلال، یک سال زودتر از برومند این تیم را ترک کرد و راهی صبای قم شد. پس از حضور طالب لو و رحمتی در استقلال رقابت بین این دو دروازه بان بالا گرفت. وحید طالب‌لو و مهدی رحمتی هم دو دروازه‌بان خوب استقلال بودند که رقابت این دو برای دروازه تیم ملی باعث شد این دو خیلی نتوانند در کنار هم دوام بیاوردند. در فصل 84-85 که رحمتی به استقلال آمد، عملکرد خوبی را در محدود بازی‌هایی که به او می‌رسید داشت اما بعضی اختلافات باعث شد تا او دو فصل بیش‌تر در استقلال دوام نیاورد و راهی مس کرمان و سپس سپاهان شود. طالب لو به عملکرد مثبتش در دروازه آبی‌ها ادامه داد اما بازگشت رحمتی به استقلال، دروازه‌بان شماره دو ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۷ را به نیمکت تبعید کرد. طالب‌ لو استقلال را ترک کرد اما رفتن رحمتی به پیکان، پای این دروازه‌بان را دوباره به دروازه استقلال باز کرد. البته یک فصل بعد، طالب‌لو دوباره  نیمکت‌نشین رحمتی در استقلال شد. در همان فصلی که رحمتی از استقلال رفته بود، استقلال طالب لو و فروزان را داشت که آنها هم آن موقع زوج دروازه بانی استقلال بودند.حالا در دهه 90 این رحمتی و حسینی زوج دروازه بانی استقلال لقب گرفته اند که امسال هر دو قراردادشان به پایان می رسد.

رقابت یا خداحافظی؟

در همه سالهای گذشته که سید مهدی رحمتی در استقلال بوده با  دروازه بانان سطح بالایی رقابت داشته و گاها به ترکیب رسیده و این و این اواخر هم به ترکیب نرسیده است. آخرین صحبتهای حسینی با نزدیکانش این بوده که می خواهد رقابت کند و فیکس باشد اما گفت و گوی امروز او با روزنامه گل و تیتر روزنامه خبر ورزشی که نوشته است حسینی در آستانه جدایی از استقلال قرار دارد و اگر از اردوی تیم ملی  برگردد با هواداران استقلال خداحافظی می کند، نشان می دهد که حسینی بین رقابت احتمالی با رحمتی یا دروازه بان دیگری و خداحافظی از استقلال دومی را انتخاب کرده است. سید مهدی رحمتی هم سکوت کرده و البته باید دید در روزهای آینده چه پیش خواهد آمد. سوال اصلی این است که آیا استقلال امسال سنت شکنی می کند و با یک دروازه بان درجه یک کارش را ادامه می دهد یا اینکه هر دو دروازه بان حفظ می شوند و سنت نزدیک به نیم قرن باشگاه استقلال، حفظ می شود!

1984