برتری نفسگیر انگلیس برابر سوئیس در ضربات پنالتی

برتری نفسگیر انگلیس برابر سوئیس در ضربات پنالتی

سایت رسمی فوتبالی - انگلیس در رده بندی لیگ ملت های اروپا در ضربات پنالتی مقابل سوئیس پیروز شد.

به گزارش فوتبالی به نقل از "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس در جریان بازی نمایش بهتری از سوئیس ارائه داد و بارها تا آستانه گلزنی پیش رفت اما دیرک دروازه و سومر بارها مانع سه شیرها شدند اما در نهایت این تیم ملی انگیس بود که در ضربات پنالتی به برتری دست یافت و به مقام سوم لیگ ملت های اروپا رسید.

 

انگلیس در همان دقیقه 3 صاحب بهترین بخت برای زدن گل اول شد اما ضربه تماشایی هری کین از درون محوطه به دیرک برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

 

در دقیقه 11 سوئیس اولین فرصت گلزنی خود را ایجاد کرد اما ضربه والی فوئلر با عکس العمل پیکفورد همراه شد. در ادامه جریان بازی آرام گشته و بیشتر در میانه میدان دنبال شد.

در اواسط نیمه اول و روی ارسال آرنولد، استرلینگ در دهانه دروازه موقعیت خوبی برای زدن گل اول داشت اما ضربه او با مهار سومر همراه شد. در ادامه دو تیم قادر به خلق موقعیت خاصی روی دروازه یکدیگر نبودند و نیمه نخست کم افت و خیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

در اوایل نیمه دوم و روی دخالت دنی روس، انگلیس می توانست به شکل بادآورده و بعد از اشتباه فابین شار به گل برسد اما این توپ بعد از اثرگذاری سومر به دیرک دروازه سوئیس برخورد کرد.

در دقیقه 58 گرانیت ژاکا با یک ضربه فوق العاده تا آستانه گلزنی پیش رفت اما پیکفورد با یک مهار فوق العاده دروازه انگلیس را نجات داد. در ادامه استرلینگ در محوطه جریمه صاحب فرصت بسیار خوبی برای گلزنی شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در اواخر بازی انگلیس توسط ویلسون به گل رسید اما داور با استناد به VAR آن را مردود اعلام کرد تا وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

اولین فرصت اوقات اضافی برای انگلیس ایجاد شد اما ضربه سر استرلینگ در حالی نامتعادل در محوطه جریمه راهی به دروازه سومر نیافت.

 

در دقیقه 98 سه شیرها فاصله ای تا زدن گل برتری نداشتند اما ابتدا سومر واکنش فوق العاده ای روی ضربه سر دله آلی نشان داد و در ریباند نیز ضربه رحیم استرلینگ را دفع کرد. در ادامه نیمه اول اوقات اضافی اتفاقی رخ نداد و دو تیم به تساوی رضایت دادند.

 

در دقیقه 116 انگلیس یک بار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت اما این بار ضربه ایستگاهی استرلینگ به دیرک دروازه سوئیس برخورد کرد تا در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

 

ضربات پنالتی:

 

انگلیس؛ مگوایر- گل

سوئیس؛ زوبر- گل

انگلیس؛ بارکلی- گل

سوئیس؛ ژاکا- گل

انگلیس؛ سانچو- گل

سوئیس؛ آکانجى- گل

انگلیس؛ استرلینگ- گل

سوئیس؛ امبابو- گل

انگلیس؛ پیکفورد- گل

سوئیس؛ شار- گل

انگلیس؛ دایر- گل

سوئیس؛ ژوزف- گل