پیشرفت چشمگیر هافبک تیم ملی سوییس در یک سال اخیر

پیشرفت چشمگیر هافبک تیم ملی سوییس در یک سال اخیر

پایگاه خبری فوتبالی- گرانیت ژاکا پس از جدایی از آرسنال پیشرفت چشمگیری داشته و حالا یکی از ارکان اصلی تیم ملی سوییس در رقابت‌های یورو 2024 به شمار می‌رود.

به گزارش فوتبالی، در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان گذشته، گرانیت ژاکا، هافبک سوییسی آرسنال با عقد قراردادی به بایر لورکوزن پیوست و شاگرد ژابی آلونسو شد. توپچی‌ها پس از خرید دکلان رایس، با فروش این بازیکن موافقت کردند تا جا برای هافبک تازه‌واردشان باز شود. از طرفی، خیلی از هواداران اعتقاد داشتند ژاکا یک هافبک معمولی است و نمی‌تواند در ترکیب تیمی که برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می‌جنگد بدرخشد.

اما گرانیت ژاکا به مرور زمان نشان داد همه درباره‌اش اشتباه می‌کردند. او در ترکیب بایر لورکوزن خوش درخشید و توانست به همراه ژابی آلونسو دوگانه داخلی فوتبال آلمان را به دست بیاورد. او در بوندسلیگا دست به کار بزرگی زد و توانست پس از 11 فصل، به سلطه بایرن مونیخ در لیگ آلمان پایان دهد. آن‌ها همچنین در فصلی که گذشت هیچ شکستی نخوردند تا نامشان در تاریخ بوندسلیگا جاودانه شود.

حالا ژاکا در ترکیب تیم ملی سوییس هم می‌درخشد. او در رقابت‌های یورو 2024 به‌عنوان رهبر تیم ملی سوییس وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام می‌دهد. او در میانه میدان کم‌نقص ظاهر می‌شود. ژاکا و هم‌تیمی‌هایش در مرحله یک هشتم نهایی توانست ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی را کنار بزنند و به جمع 8 تیم برتر برسند.

به نظر می‌رسد ژاکا پس از جدایی از آرسنال توانست پیشرفت کند. او در این مدت در سطح باشگاهی و ملی تنها دو بار طعم شکست را چشید.

1428