فیفا و محرومیت مادام العمر رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان

فیفا و محرومیت مادام العمر رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان

سایت رسمی فوتبالی- مسئولان فیفا، کرم الدین کریم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان را به صورت مادام العمر از فعالیت در دنیای فوتبال محروم کرده است.

به گزارش فوتبالی، آقای کریم در پرونده آزار جنسی فوتبالیست های زن افغان مقصر شناخته شده است. مجرم شناخته شدن او دراین پرونده باعث شد تا مسئولان فیفا او را برای همیشه از فعالیت فوتبالی محروم کرده و درعین حال او حدود یک میلیون دلار تیز جریمه شده است.

پارسال دادستانی افغانستان تحقیقاتی دراین رابطه انجام داد و چند روز بعد، تعدادی از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال افغانستان از سمتشان برکنار شدند. دادستانی همچنین 4 مسئول و یک کارمند فدراسیون فوتبال افغانستان را به اتهام آزار جنسی بازیکنان فوتبال بانوان این کشور ممنوع الخروج کرد که نام کرم الدین کریم هم در این لیست دیده می شد. 

کمیته اخلاقی فیفا در بررسی این پرونده به این نتیجه رسیده که آقای کریم از سمت خودسوء استفاده کرده است. او در طول سالهای 2013 تا 2018 بارها بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را مورد آزار و اذیت جنسی پی در پی قرار می داده و دست کم 5 نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان افغانستان این شکایت را علیه او مطرح کردند.

روزنامه گاردین، در دسامبر گذشته از قول افرادی که با تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در تماس هستند نوشت که این سوءاستفاده در دفتر فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل و در اردوی تمرین تیم ملی فوتبال افغانستان در کشور اردن در فوریه ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است.

خالده پوپلزی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان که حالا در دانمارک زندگی می کند، به خبرنگار گاردین گفته که درآن زمان حس کردند که نمی توانند از زنان فوتبالیست حمایت کنند. 

6363