جزییات پیشنهاد فدراسیون فوتبال افغانستان به هومن افاضلی

جزییات پیشنهاد فدراسیون فوتبال افغانستان به هومن افاضلی

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه گفته شده بود فدراسیون فوتبال افغانستان به علیرضا منصوریان برای سرمربیگری تیم ملی این کشور، پیشنهاد داده اما این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما مذاکرات این فدراسیون با افاضلی تایید شد.

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش بود که انتشار یک خبر درباره علیرضا منصوریان همه اهالی فوتبال را در ایران شگفت زده کرد. خبر این بود که تیم ملی فوتبال افغانستان به منصوریان پیشنهاد سرمربیگری داده است! البته نه این پیشنهاد به صورت رسمی تایید شد و نه 

از واکنش منصوریان به این پیشنهاد خبری منتشر نشد. حالا نام یک مربی ایرانی دیگر از تیم ملی افغانستان پیشنهاد دریافت کرده است مشخص شده است.

گزینه جدید فدراسیون فوتبال افعانستان هومن افاضلی است. افاضلی در حال حاضر یکی از مشاوران تیم ملی ایران و امیر قلعه‌نویی است. او سابقه هدایت تیم‌هایی مثل استیل آذین، صبای قم، نفت تهران، کارون اروند خرمشهر، پارس جنوبی جم و ماشین‌سازی تبریز را داشته است.

برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که افاضلی تمایلی برای پذیرفتن این پیشنهاد ندارد و احتمال کمی برای این همکاری وجود دارد. اما ماجرا ابعاد دیگری دارد. گویا پیشنهاد فدراسیون فوتبال افغانستان به افاضلی یک همکاری کوتاه مدت برای دو بازی است که در صورت رضایت این فدراسیون تبدیل به قرارداد بلندمدت می‌شود. اما افاضلی قرارداد بلندمدت می‌خواهد.

البته جالب است بدانید که هیچ کدام از بازی‌های و تمرینات و اردوهای این تیم در کشور افغانستان برگزار نمی شود و این تیم در تاجیکستان اقامت دارد.

در واقع همین حالا هم همه فعالیت‌های تیم ملی فوتبال افغانستان در کشور تاجیکستان انجام می‌شود.

 افغانستان در بازی رفت مرحله پیش‌مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در شهر دوشنبه از تیم ملی مغولستان میزبانی کرد و با یک گل پیروز شد.

در بازی برگشت هم که در پایتخت مغولستان برگزار شد افغانستان با یک گل به برتری رسید و وارد مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026 شد. تیم ملی افغانستان در این مرحله با تیم‌های ملی قطر، کویت و هندوستان همگروه است و کار سختی برای صعود از گروهش دارد.

ظاهرا فدراسیون افغانستان به افاضلی پیشنهاد داده که در صورت صعود از گروه با او ادامه می دهد اما افاضلی به دنبال کار زیرساختی و ساختاری بلند مدت در این کشور است.

اگر افاضلی سرمربی تیم ملی افغانستان شود، تقابل با قطر و کی روش هم جذاب خواهد بود. افاضلی کسی بود که به کفاشیان توصیه کرد کی روش را به ایران بیاورد اما بعدها روابط بین کی روش و افاضلی شکرآب شد تا افاضلی به منتقد شماره یک کی روش تبدیل شود.

1359