گواردیولا: نه اسپانیا، نه آلمان و نه ایتالیا؛ انگلیس بهترین جا برای مربیگری است

گواردیولا: نه اسپانیا، نه آلمان و نه ایتالیا؛ انگلیس بهترین جا برای مربیگری است

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در گفتگو با سیتی تی وی، شبکه تلویزیونی رسمی باشگاه منچسترسیتی درمورد مسائل مختلفی صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، گواردیولا به تمجید از باشگاه سیتی و فلسفه فوتبالی حاکم بر انگلیس پرداخته است.

او درعین حال اعلام کرده که لیگ برتر انگلیس بهترین مقصد برای پیشرفت در عرصه مربیگری است. گواردیولا دراین رابطه گفته:« هیچ جایی بهتر از انگلیس برای فوتبال بازی کردن و مربیگری نیست. نمی توان انگلیس را از این حیث با اسپانیا و آلمان مقایسه کرد. مخصوصا درمورد دفاع افراد از تو، به رغم آنکه نتوانی جام قهرمانی فتح کنی. با این وجود برایت سوت نمی زنند و درکنارت هستند.»

پپ در ادامه به مرور شرایط بدی که در فصل اول حضورش در سیتی پشت سرگذاشته بود پرداخت و گفت:« یادم می آید که در فصل اول حضورم در سیتی کار چقدر سخت بود. ما در لیگ قهرمانان اروپا مغلوب موناکو شدیم و در لیگ برتر هم اوضاع برایمان خوب پیش نمی رفت ولی هواداران از ما حمایت می کردند و در استادیوم تیم را تشویق می کردند.  انگلیس مکان ایده آلی برای کار مربیگری است. من در اولین فصل حضورم درانگلیس یک جام هم نبردم ولی حمایتهای مردم درآن زمان را فراموش نمی کنم. اصلا قابل مقایسه بااسپانیا و آلمان نیست. البته من درکشورهای دیگر نبوده ام ولی احتمالا مشابه اسپانیا هستند. اگر به ایتالیا بروم هم شرایط شبیه اسپانیا خواهد بود. در سایر کشورها، اگر به جام نرسی، هواداران تو را هو می کنند ولی درانگلیس همیشه مورد حمایت هستی. انگار من هم یکی مثل آنها هستم.»


گواردیولا در طول سالهای حضورش روی نیمکت مربیگری منچسترسیتی هنوز موفق به قهرمان کردن این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نشده است؛ اما او این چالش را پذیرفته:« فوتبال همیشه به تو فرصت دیگری می دهد. مردم همیشه می گفتند که تا زمانی که قهرمان لیگ برتر نشوی، نمی توانی خودت را یکی از بهترین ها بدانی؛ ولی حالا بحث لیگ قهرمانان اروپا مطرح است. این چالش را می پذیرم. اگر فصل بعد این اتفاق نیفتد،فصل بعد از آن اینگونه خواهد شد؛ حالا یا با من و یا بی من،  یا با این گروه و یا بدون این گروه؛ مهم این است که ما در حال مبارزه برای این کار هستیم و شاید روزی این اتفاق رخ بدهد. اگر هرگز قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشویم هم بدشانسی آورده ایم و دوباره برایش تلاش خواهیم کرد. بعضی زمانها شرایطی غیرقابل پیش بینی رخ می دهد که نمی توانید آنها را کنترل کنید.»

سیتی فصل اخیر را با فتح 4 جام به پایان برد و گواردیولا براین باور است که تحت فشار بودن از سوی لیورپول، نقش پررنگی درموفقیت شاگردانش دراین فصل داشت:« لیورپول ما را مجبور کرد تا سطح خوبمان را در طول تمام فصل حفظ کنیم. فصلی فراموش نشدنی را پشت سرگذاشتیم. اگر 4 جام ببری، یعنی تیمت منسجم است. سخت ترین کار دراین ورزش این است که در طول یک فصل باثبات کار کنی و ما موفق به انجام این کار شدیم.»

6363