انتقاد لاپورتااز مدیران بارسا: سیاست مدیران فعلی بارسا حذف نام کرویف و پپ است

انتقاد لاپورتااز مدیران بارسا: سیاست مدیران فعلی بارسا حذف نام کرویف و پپ است

سایت رسمی فوتبالی- خوان لاپورتا رئیس سابق باشگاه بارسلونا با حضور در بنیاد خیریه کرویف، درمورد حال و روز فعلی باشگاه کاتالان صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، لاپورتا که دوستی دیرینه ای با یوهان کرویف، اسطوره سابق باشگاه کاتالان داشت در مورد او هم صحبتهایی را برزبان آورد. لاپورتا در جریان این مراسم انتقادات تندی علیه مدیران فعلی بارسا مطرح کرد. دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای او را مطالعه کنید:

*درگذشت کرویف: الان سه سال از نبود او می گذرد. البته او فقط از نظر فیزیکی حضور ندارد ولی خاطراتش همیشه با ماست. حضور در بنیاد خیریه کرویف هم راهکار خوبی برای بودن در کنار روح اوست. امروز روز فوق العاده ای است که مملو از احساس هستیم. این رویدادی ارزشمند با حضور کودکانی است که از یک رویداد ورزشی لذت می برند.

*سبک بازی بارسای فعلی: فاصله زیادی میان سبک بازی تیم فعلی بارسلونا با فوتبالی که یوهان کرویف اختراع کرده بود ایجاد شده است. کرویف پدر سبک فوتبالی ای است که بارسا را به قهرمانی های متعددی رساند. اما در فصل جاری شاهد آن بودیم که تیم و باشگاه از سبک کرویف فاصله زیادی گرفتند. در بارسا یک سیاست مشخص و تعریف شده وجود ندارد و هیچ پروژه ای تعریف نشده و لاماسیا به حال خودش رها شده است. شرایط فعلی بارسلونا نگران کننده است. باید هرچه زودتر تغییراتی در تیم اعمال شود. نتیجه گرایی اشتباه است و باید این شرایط تغییر کند.بارسلونا در حال دور شدن از سالهایی است که سالهای درخشانی بود و ما به نتایجی که درمقایسه با توقعاتمان رضایت بخش و کافی نیستند ، دل خوش کرده ایم.  سیاست مدیران فعلی بارسا حذف نام کرویف و پپ است

*بازگرداندن نیمار به بارسا: نیمار بازیکن خوبی است که در پاری سن ژرمن خوب جوان نداده. او با بودن در کنار مسی به مراتب بهتر کار می کرد. درآن زمان نیمار با فروتنی می دانست که چه کسی در زمین لیدری می کند. بازیکنی که مسی او را پذیرفته باشد، همیشه درکنار مسی پیشرفت می کند. نیمار به پاری سن ژرمن رفت تا لیدر این تیم شود ولی نتوانست به نتیجه مطلوبش برسد. باید بازیکنانی که سبک بازی بارسا را در فوتبالشان دارند به نوکمپ باز گرداند. چون این بحث خرید یک بازیکن معمولی نیست. باید برنامه های ورزشی تعریف کرد. اگر از من بپرسید که مدیرورزشی بارسا چه کسی است ، نمی توانم جواب سوالتان را بدهم؛ اصلا نمی دانم؛ چون تیم 5 مدیر ورزشی دارد ولی رئیس خاص و مشخصی روی کار نیست. باید افرادی را دراختیار داشت که سیستم مشخصی را تعریف کنند. اگر در بازی با لیورپول با ارائه فوتبال همیشگی بارسا می باختیم، این باخت قابل هضم بود ولی حالا نه

*استفاده نامناسب از مسی: نمی توان بیش از این مسئولیتهایی بردوش مسی گذاشت. این ناعادلانه است که بیشتر از این از مسی توقع داشت. او تمام توانش را به کار می گیرد و به لطف مسی است که درسالهای اخیر به جایگاه هایی که به آنها رسیدیم، دست یافتیم. ولی او به تیمی نیاز داردکه  باعث درخشش او شود. حیف است که با این بازیکنانی که دربارسا داریم، از سبک بازی همیشگی تیم دور شده ایم و دراین شرایط هستیم. در لیگ قهرمانان اروپا، اگر خودت نباشی، این اتفاقات رخ می دهند

*آینده والورده: این تصمیم مدیران تیم است. نمی دانم که چه اتفاقی افتاده. آنها براین باور هستند که والورده ایده آل ترین سرمربی برای هدایت پروژه ورزشی باشگاه است ولی من دراین باشگاه، اصلا پروژه ورزشی ای نمی بینم. سیاست ورزشی فعلی بارسا اشتباه است. آنها خریدهایی انجام داده اند تا تاثیرات عمیقی بگذارند.

*لاماسیا: درجریان اتفاقات روزمره لاماسیا هستم. من فوتبال جوانان و پایه ای را دنبال می کنم. حس می کنم که این اتفاقی پایه ای است تا بارسا بتواند در عرصه ورزشی و اقتصادی به ثبات برسد. سنگ بنای واقعی در بارسا

*گواردیولا و رضایت از عملکرد بارسا: من اصلا موافق صحبتهای او نیستم. در زمان حضور او از تماشای بازیهای بارسا لذت بیشتری می بردیم.بارسا سبک بازی اش را از دست داده و پایه و رکن اصلی این تیم هنوز متشکل از بازیکنانی مثل پیکه، بوسکتس و مسی است. ولی مردم فقط از گلهای مسی از روی ضربات ایستگاهی لذت می برند. البته پپ خیلی بیشتر از من می داند؛ او خیلی شجاع است و اگر دربارسا بود، به مدیران باشگاه اجازه نمی داد برخی از این خریدها را انجام دهند.

*بازگشت به صندلی ریاست بارسا : می دانم که صحبت از این بود که اگر بارسا فصل را با قهرمانی سه گانه به پایان نبرد، قرار بود تا انتخابات زودهنگام برگزار شود. تابستان امسال آماده بودم تا نامزد ریاست باشگاه شوم. چون مدل خیلی روشن وواضحی برای بارسا دارم تا تیم از این شرایط رها شود. برنامه هایم را افشا نمی کنم. بستگی به فاکتورهای زیادی دارد. بایدامیدوار باشیم که اوضاع تیم بهتر شود؛ هرچند که با این مدیران خیلی بعید است. همه چیز اشتباه پیش می رود. مشخص نیست که آنهاچه کاری می خواهند انجام دهند و سیاست ورزشی روشنی ندارند.

6363