تابش: کمر هوادار سپاهان در تهران شکست/ مهرداد محمدی از ما جدا شد

تابش: کمر هوادار سپاهان در تهران شکست/ مهرداد محمدی از ما جدا شد

وبسایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل باشگاه سپاهان با انتقاد از هجمه‌ها علیه این باشگاه گفت:در ورزشگاه آزادی که ظرفیت صندلی آن حدود 70هزار نفر است 100هزار بلیت فروختید، آیا شما برای جان انسان‌ها ارزش قائلید؟! 

به گزارش فوتبالی، در واکنش به اظهارات حسین خبیری مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: متأسفانه از صحبت‌های من تفاسیر عجیبی می‌شود. مصاحبه‌ای از خبیری دیدم که برای من اظهار تأسف کرده بود من هم برای او متأسف هستم. شما بگویید کجا سابقه داشته که مشاور مدیرعامل مصاحبه کند. من هم در هر زمینه‌ای مشاور دارم، اما آنها حق ندارند صحبت کنند. 

تابش در ادامه گفت: برای آقایان متأسفم که از صحبت‌های ما تحلیل‌های آنچنانی می‌کنند و شیطنت می‌کنند. بعد از بازی به من اعلام کردند 5، 6 نفر به بیمارستان اعزام شده است، خود من امروز با دکتر راستین رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان صحبت کردم و پرسیدم این رقم 240 نفر اعزام به بیمارستان از کجا آمده، ایشان گفتند کلاً 116 نفر به آمبولانس‌های ورزشگاه مراجعه کردند و حدود 28 نفر به بیمارستان اعزام شده‌اند. طبق آنچه که دکتر راستین به بنده گفتند، تنها یک نفر که توسط خود اورژانس هم به بیمارستان منتقل نشده، چشمش آسیب دیده و ما هم پیگیر کارهای او هستیم تا ببینیم وضعیش چگونه است. امیدوارم بعدا نگویند که تابش گفت کسی آسیب ندیده است!

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه خبیری گفته بود تابش برای جان انسان‌ها احترام قائل نیست، گفت: من اتفاقاً برای جان انسان‌ها شدیداً‌ احترام قائلم. حتی من اعلام کردم اگر قرار است جان یک نفر به خطر نیفتد حاضرم بازی نکنیم اما متأسفانه از این صحبت من هم سوء استفاده شد. شما برای جان آدم‌ها ارزش قائل نیستید، چراکه شب قبل از بازی در تهران تصمیم گرفته شده 57 هزار بلیت فروخته شود اما شما نزدیک 100 هزار بلیت فروختید. در ورزشگاهی که ظرفیت صندلی آن حدود 70 هزار نفر است چطور 97 هزار بلیت می‌فروشید آیا شما برای جان انسان‌ها ارزش قائل هستید؟ 

وی در ادامه تصریح کرد:‌ هواداران خودتان را در تهران بالای سر هواداران ما قرار دادید و از آنجا هر چیزی که خواستند روی سر هواداران ما ریختند. این حرف‌ها را نزنید ما می‌خواهیم صحبت نکنیم تا اوضاع درست شود اما باز هم شیطنت می‌کنند. چرا در بازی ما مقابل استقلال که دقیقه 97 گل خوردیم هیچ اتفاقی نیفتاد اما در بازی ما مقابل پرسپولیس در تهران مجری خانم ورزشگاه اعلام کرد ما آزادی را برای سپاهان جهنم می‌کنیم و جهنم هم کردند. شما فرافکنی می‌کنید و من برای شما متأسفم. نمی‌دانم آقای خبیری چقدر در ورزش بوده و اصلاً چقدر ورزش کرده است.

تابش در ادامه افزود: به طور ناگهانی از قانون 50 ـ‌ 50 رونمایی شد، پس از آن روی 30 ـ‌ 70 توافق شد، نقش جهان 70 هزار صندلی دارد اما ما تنها 45 هزار بلیت فروختیم. این به خاطر این نبود که سپاهان هوادار ندارد و کسی نمی‌آید. ما 20 درصد ورزشگاه را خالی گذاشتیم چون برای جان انسان‌ها ارزش قائل بودیم. اتفاقاتی در بیرون از ورزشگاه افتاد که در حوزه وظیفه ما نیست، اما یک عده صحبت می‌کنند و فرافکنی می‌کنند. رئیس کمیته هواداران باشگاه پرسپولیس 15 روز قبل از بازی ما تهدید کرد که منتظر هواداران سپاهان هستیم. آیا شما برای جان انسان‌ها ارزش قائل هستید؟ 

وی در مورد آسیب‌دیدگان گفت: در تهران از 280 نفری که به اورژانس مراجعه کردند 190 نفر هواداران سپاهان بودند، چه دلجویی از آنها شد؟ در بازی که پرسپولیس میزبان بود کمر هوادار ما شکست، دست هواداران ما شکست و آسیب دید، اما آیا آقای خبیری از آنها دلجویی کرد؟ آیا آن شرایط میزبانی که 100 هزار بلیت فروختند شرایط خوبی بود؟ از طبقه دوم ورزشگاه هر چیزی روی سر هواداران ما ریختند که تصاویرش هم موجود است، آیا از هواداران ما دلجویی شد؟ ولی ما حتماً‌ از مصدومان و آسیب‌دیدگان بازی جام‌حذفی دلجویی می‌کنیم و به وضعیت آنها رسیدگی می‌کنیم. 

مدیرعامل سپاهان در خصوص لطماتی که به برخی از خبرنگاران و عکاسان رسید،‌گفت:‌ ما حدود 100 نفر عکاس و خبرنگار را هماهنگ کردیم به اصفهان بیایند برایشان هتل گرفتیم و از آنها پذیرایی کردیم، وسیله ایاب و ذهاب فراهم کردیم چون ازدحام زیاد بود و  گفتیم که کسی با ماشین شخصی نیاید که ازدحام بیشتر شود، اما از این صحبت‌های ما هم سوء استفاده می‌کنند. ما سرویس گذاشتیم که همه راحت بروند و بیایند اما آن عکاس محترم بدون هماهنگی و با ماشین شخصی خودش به ورزشگاه رفت. ما در جریان اوضاع پارکینگ نبودیم چون پارکینگ را پیمانکار می‌گیرد و در اختیار باشگاه نیست. در حوزه مسئولیت ما نبوده و نمی‌دانم چرا ماشین ایشان را به پارکینگ راه ندادند.

وی در ادامه گفت:‌ پس از این اتفاقات تعدادی بازداشت شدند و نیروی انتظامی در حال بررسی است تا مقصران شناسایی شوند، حتماً با آنها برخورد خواهد شد اما شما چه دلجویی از 190 نفر مصدوم سپاهان در تهران کردید؟ من گفتم تا آن لحظه به ما اعلام شده که 5، 6 نفر به بیمارستان اعزام شدند و معنیش این نیست که برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستیم. پس از بازی جام‌حذفی یکی از کارمندان باشگاه سپاهان هم آسیب دید و دستش پر از خون بود، از کجا معلوم که هواداران سپاهان این اتفاقات را رقم زده‌اند، من می‌گویم این‌ها هوادار سپاهان نیستند، یکسری آدم‌های ناراحت و مخرب  هستند. در تهران هم به ما هتاکی شد که تصاویر همه آنها هست، شیطنت‌هایی شد و از روی نیمکت هم به ما فحاشی کردند اما ما سعی کردیم فضا را آرام کنیم. هدف ما همین است، باید برای فصل آینده این فضا را در فوتبال ایران از بین ببریم. 

وی در مورد اینکه ایرج عرب اعلام کرده از قلعه‌نویی به دادسرا شکایت می‌کند، گفت: فکر می‌کنم این یک بحث شخصی است و مطمئناً‌ آقای قلعه‌نویی هم از خودش دفاع خواهد کرد. ما هم از این طرف موارد بسیاری داریم که می‌توانیم اقدام کنیم. 

تابش در مورد برنامه باشگاه سپاهان در فصل جدید گفت:‌ برنامه ما این است که با امیر قلعه‌نویی کارمان را ادامه دهیم. با ایشان هم صحبت کرده‌ایم. قلعه نویی بازیکنانی که مدنظرش است را به ما اعلام کرده‌ و ما هم مشغول کار هستیم. 

وی در خصوص وضعیت مهرداد محمدی گفت: مهرداد محمدی از ما جدا شد و برای او آرزوی موفقیت داریم. هر بازیکنی که شرایط پیشرفت داشته باشد به او کمک می‌کنیم و خوشحالیم که بازیکنانمان پیشرفت می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه گفته می‌شود خالد شفیعی قصد حضور در استقلال را دارد، گفت:‌ شنیده‌ام که خودش گفته می‌خواهد جدا شود و ما هم سعی می‌کنیم که این جدایی خوب باشد، چون نمی‌خواهیم خوش‌استقبال و بد بدرقه باشیم. به هر حال هر بازیکنی که جدا می‌شود ممکن است تیم‌های زیادی او را بخواهند. خالد شفیعی خودش مختار است در مورد تیم آینده‌اش تصمیم بگیرد. 

9697