جایگاه این پنج بازیکن در ترکیب ثابت بارسلونا دیگر تضمین‌شده نیست

جایگاه این پنج بازیکن در ترکیب ثابت بارسلونا دیگر تضمین‌شده نیست

سایت رسمی فوتبالی – پایان تلخ فصل برای بارسلونا تبعاتی جدی به همراه خواهد داشت. ارنستو والورده مربی تیم می‌ماند، اما بعضی ستارگان شاید از ترکیب کنار بروند.

جوزپ ماریا بارتومئو، رییس بارسلونا به همراه اکثر اعضای هیئت مدیره این نتیجه رسیده‌اند که زمان تغییرات فرارسیده است. به باور آنها، بازیکنان نیاز به رقابت بیشتر دارند و برخی بازیکنان که جایگاهشان در تیم تضمین‌شده بود، حالا باید رقابت کنند.

آن‌چه که مشخص است این است که تنها حضور لیونل مسی و مارک آندره تر اشتگن در ترکیب بارسلونا قطعی است و هیچ بازیکن دیگری نمی‌تواند خیالی آسوده داشته باشد. 

بازیکنانی مانند جوردی آلبا، لوییس سوارز، جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ مدت‌هاست که در ترکیب والورده ثابت هستند. اما این بازیکنان که از 30 سالگی عبور کرده‌اند، باید در فصل پیش رو با بازیکنانی دیگر رقابت کنند.

آلبا در فصل گذشته در 38 بازی لیگ 36 بار به میدان رفت. اما یک مدافع چپ در راه است تا با او رقابت کند.

بارسلونا همچنین فرنکی دی‌یونگ را خریداری کرده که با سرخیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ رقابت خواهد کرد، البته اگر راکیتیچ در بارسلونا بماند.

حتی جایگاه پیکه هم تضمین‌شده نیست. این اطمینان وجود دارد که ماتایس دی‌لیخت به بارسا می‌رود، و با این تیم به توافق هم رسیده است. دی‌لیخت می‌تواند رقیبی سرسخت برای پیکه باشد، به‌ویژه که برخی مقامات باشگاه از این ناراحت هستند که پیکه گاهی مسائل شخصی را به مسائل فوتبالی ترجیح می‌دهد.

در حمله هم بارسلونا باید تقویت شود. لوییس سوارز برای حضور در کوپا آمه‌ریکا زیر تیغ جراحان رفت. او سن بالایی دارد و مرتبا هم مصدوم می‌شود، و به این ترتیب یک مهاجم در راه بارسلونا خواهد بود. گزینه اصلی بارسلونا، رودریگو مورنو، مهاجم والنسیا است که با سوارز رقابت کند.

8444