با ناکامی آرسنال در فینال اروپا، پرنده شانس روی دوش المپیک لیون!

با ناکامی آرسنال در فینال اروپا، پرنده شانس روی دوش المپیک لیون!

سایت رسمی فوتبالی- قهرمان لیگ اروپا، علاوه بر دریافت جوایز و پاداشهای از پیش تعیین شده، یک جایزه ویژه نیز خواهد داشت: سهمیه صعود مستقیم به رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا. 

به گزارش فوتبالی، برد در این بازی فینال برای آرسنال اونای امری ارزش به مراتب بیشتری داشت؛ چرا که آنها با قرار گرفتن در رده پنجم جدول لیگ انگلیس، از طریق رقابتهای لیگ برتر نتوانسته بودند تا سهمیه حضور در رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند وامیدوار بودند تا با قهرمانی در لیگ اروپا، بتوانند در معتبرترین تورنمنت فصل بعد اروپا حضور داشته باشند. 

اما آنها فینال باکو را به چلسی واگذار کردند تا این شانس ارزشمند را از دست بدهند. اما چلسی حتی اگر درفینال لیگ اروپا به قهرمانی نمی رسید هم سهمیه حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بود؛ چرا که رقابتهای فصل گذشته لیگ برتر را در رده سوم به پایان برده بودند و از همان طریق سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بودند.

آرسنالی ها که لیگ برتر را در جایگاه پنجم به پایان برده بودند، تنها درصورت برد در فینال باکو می توانستند به رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا برسند که این اتفاق رخ نداد. اما حالا که چلسی قهرمان لیگ اروپا شده، مسئولان یوفا، این سهمیه را به تیم نایب قهرمان (یعنی آرسنال) نخواهد داد. از همین رو حالا این سوال مطرح است که حالا که آرسنال قهرمان لیگ برتر نشد، یوفا این سهمیه را به چه تیمی خواهد داد؟

تیمی که از این ناکامی آرسنال در فینال لیگ اروپا نهایت بهره را خواهد برد المپیک لیون است که رقابتهای این فصل لیگ یک فرانسه را در رده سوم به پایان برده بود و به دور سوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بود و حالا با قهرمانی چلسی در لیگ اروپا، لیون مستقیما به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه خواهد یافت.

البته این اتفاق به نفع دو تیم دیگر نیز خواهد شد: باشاکشهیر استانبول (تیم دوم لیگ ترکیه) و لاسک لینز (تیم دوم لیگ اتریش). هر دوی این تیمها بدین ترتیب به مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا راه خواهند یافت.6363