نقصها و کاستی هایی که پایان کابوس وار فصل بارسلونا را رقم زدند

نقصها و کاستی هایی که پایان کابوس وار فصل بارسلونا را رقم زدند

سایت رسمی فوتبالی- در این گزارش قصد داریم تا دلایل پایان فاجعه بار این فصل بارسلونا را یکی یکی مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا با ناکامی در فینال جام حذفی اسپانیا، پرونده این فصل را بست تا پایان فاجعه باری را درفصلی که رویاپردازی های زیادی برایش داشت، رقم بزند. بارسایی ها که تا یکی دوماه پیش به قهرمانی سه گانه فکر می کردند، در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول متحمل باخت تحقیرآمیزی شدند تا به فتح قهرمانی دوگانه بیندیشند.

اما ناکامی در فینال جام حذفی اسپانیا این رویا را هم برباد داد تا آنها فقط به قهرمانی شان در رقابتهای این فصل لالیگا رضایت دهند و حالا همه به امید آغاز پروژه ای جدید در باشگاه کاتالان برای فصل آینده باشند.

دراین میان بحثهای زیادی درمورد آینده والورده، خریدهای بارسا، عملکرد مهره های ارزشمند تیم و... مطرح می شود و برخی از این مسائل و فاکتورهای دیگر، پایان فاجعه بار فصل بارسا که در یک ماه اخیر رقم خورد را توضیح می دهند:

سرمربی بدون راهکارهای مناسب

جایگاه ارنستو والورده در یک ماه اخیرحسابی مورد تردید قرار گرفته است. خیلی ها تصمیمات او و ترکیبهای 11 نفره اش برای بازیهای مهم رازیر سوال برده و براین باورند که او نمی توانداشتباهات گذشته اش (از جمله ناکامی بارسا مقابل رم که این فصل مقابل لیورپول تکرار شد) را اصلاح کند.

دراین میان بارتومئو، رئیس باشگاه می گوید که والورده درسمتش باقی خواهد ماند و مسی از او حمایت می کند؛ اما والورده مخالفان زیادی هم دارد


نبود شخصیت و اقتدار لازم درتیم

بارسا در بازی فینال جام حذفی اسپانیا حرف زیادی برای گفتن نداشت و حتی مثل بازی آنفیلد هم تلاش زیادی نمی کرد. این کمبود غرور و عشق باعث شد تا بارسا در شرایط سرنوشت ساز و حساس گیر بیفتد و منجر به از دست رفتن جام قهرمانی شود. 


مسی تنها برنامه و پلن بارسا

دربازی فینال شنبه شب، کوتینیو در زمین دیده نمی شد؛ لوئیس سوارز که به دلیل مصدومیت غایب بود و در نبود او و دمبله مصدوم، همه بارها روی دوش لیونل مسی قرار گرفته بود. آرتور هم بعد از مصدومیتهای متعدد و تعویضهای پی درپی از اوج فاصله گرفته و مالکوم بیشتر مملو ازانگیزه بود تا کیفیت؛ بوسکتس و راکیتیچ هم از روزهای اوجشان فاصله داشتند. 


مشکلی به نام کوتینیو

کوتینیو برخلاف آنچه به نظر می رسید، نتوانست یک خرید طلایی برای بارسا باشد و عملا یک ناکامی برای این تیم به حساب می آید. او عملکرد خوبی دربارسا نداشته و بعید هم به نظر می رسد که اوضاع برای او تغییر کند. کوتینیو در سیستم این بارسا جا نیفتاده و سخت تر اینجاست که حتی فروش او هم کار ساده ای برای بارسا نخواهد بود.


بحران در خط میانی

بارسایی ها گام اول برای اصلاح این مشکلات را در خرید دی یونگ هلندی دیده اند. این روزها بوسکتس و راکیتیچ از روزهای اوجشان فاصله زیادی گرفته اند و درصورت جدایی والورده از بارسا، راکیتیچ حامی اصلی اش را نیز از دست خواهد داد. جای خالی ژاوی و اینیستا همچنان در ترکیب بارسا احساس می شود

سوارز به جانشین نیاز دارد

لوئیس سوارز بازیکن متعهد و کوشایی است و آمار گلزنی اش حکایت از این دارد که او یکی از بهترین بازیکنان پست 9 دنیاست؛ اما او گاها در بازیهای مهم لیگ قهرمانان اروپا، ظهور کمرنگی داشته است و مشکلات فیزیکی اش به ویژه دراین فصل حسابی او را اذیت کرد؛ سوارز 32 سال سن دارد و بارسایی ها باید به دنبال جانشین ایده آلی برای او در فصول آتی باشند


خریدهای بی توجیه

در شبی که سوارز و دمبله مصدوم بودند، کوین پرینس بواتنگ، بازیکنی که دربازار زمستانی قرضی به بارسا منتقل شد، بازی را از روی سکوها تماشا کرد. موریو هم دیگر خرید بارسا بود که هیچ توجیهی برای جذب او نیز وجود ندارد و به خدمت گرفتن تودیبو هم علامت سوالات زیادی را به همراه داشت. تنها خرید نسبتا قابل قبول بارسا در دوره اخیر، مالکوم بود که برای جذب او نیز مبلغ هنگفتی پرداخت شد و حالا خیلی ها در مورد سیاستهای بارسلونا در خرید بازیکن، انتقادات زیادی را مطرح می کنند.

6363