رکورد عجیب الگری: 38 ترکیب مختلف برای 38 بازی!

رکورد عجیب الگری: 38 ترکیب مختلف برای 38 بازی!

سایت رسمی فوتبالی- ماسیمیلیانو الگری مربی ایتالیایی دنیای فوتبال در 189 بازی روی نیمکت مربیگری یوونتوس نشسته است که با بازی این هفته بینکونری، این عدد به 190 خواهد رسید.

به گزارش فوتبالی، در تمامی این بازیها، تنها در 5 بازی، الگری ترکیب بازی قبلی را برای تیمش انتخاب کرده؛ بازی آتی یووه که آخرین حضور الگری روی نیمکت مربیگری یووه خواهد بود، مقابل سمپدوریا برگزار خواهد شد و دراین بازی الگری مجددا ترکیب اصلی تیمش را تغییر خواهد داد و در مصاف با سمپدوریا از پینسولیو، دروازه بان سوم تیمش استفاده خواهد کرد و متئوس پریه را، بازیکن زیر 23 ساله یووه را نیز به زمین خواهد فرستاد.

یکی از نقاط قوت الگری در یووه، استفاده از سیستم چرخشی بود؛ بدین ترتیب که او سعی کرده تا فرصت حضور درترکیب تیم را بین تمام اعضای رختکن تیمش تقسیم کند و  این گونه می کوشید تا تمام بازیکنانش در لحظات حساس و سرنوشت ساز فصل قبراق و آماده باشند. هرچند که حذف زودهنگام یوونتوس از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، برنامه های او را حسابی برهم ریخت.

دراین فصل طولانی یوونتوس 50 بازی برگزار کرد و فقط 5 بازیکن توانسته اند تا از مرز 3000 دقیقه حضور درترکیب تیم عبور کنند: الکس ساندرو، بونوچی، پیانیچ، ماتوئیدی، کریستیانو رونالدو و شژنی، دروازه بان تیم. درطول این فصل نیز تیم اودر 38 دیدار در سری آ، با 38 ترکیب مختلف به میدان رفته و حتی در دو بازی هم یک ترکیب 11 نفره تکرار نشده است که درنوع خود رکوردی جالب توجه به شمار می آید.


بدین ترتیب می توان گفت که الگری یک ترکیب 11 نفره رویایی ندارد. او پربردترین سرمربی در بین تیمهای حاضر در 5 لیگ معتبر اروپا در 5 سال اخیر است. 

در 189 دیداری که الگری روی نیمکت مربیگری بینکونری نشسته، تیمش به 142 برد دست یافته که به معنی برددر 75% بازیهای ممکن است. این نتیجه خوبی برای این سرمربی ایتالیایی به حساب می آید که در روزهای ابتدایی حضورش در یوونتوس به خاطر پیشینه حضورش روی نیمکت مربیگری میلان، با سوتهای انتقادی هواداران بینکونری روبرو می شد و در عین حال رزومه خوبی هم برای او برای در دست گرفتن سکان هدایت تیم بزرگ دیگری خواهد بود.

6363