سوژه روز: هوای تبریز به بریتانیایی‎ها نمی‎سازد!

سوژه روز: هوای تبریز به بریتانیایی‎ها نمی‎سازد!

وبسایت رسمی فوتبالی – بازیکنان بریتانیایی به درد تیم های تبریزی نمی خورند.

به گزارش فوتبالی، این نکته ای است که با بررسی وضعیت خریدهای این فصل تراکتورسازی و ماشین سازی می توان متوجه آن شد.

از هری فورستر شروع کنیم. هافبک 28 ساله ای که سابقه بازی در رنجرز را داشت و قرار بود یکی از ستاره‎های تیم کهکشانی تراکتورسازی باشد منتهی او فقط دو بازی برای تراکتورسازی انجام داد و در هفته های دوم و سوم برای این تیم به میدان رفت.

فورستر بعد از آنکه مورد توجه کادر فنی تراکتورسازی قرار نگرفت راهی ماشین سازی شد اما در این تیم حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. این بازیکن انگلیسی، به بهانه مصدومیت به کشورش برگشت و دیگر به ایران نیامد و نهایتا به تیم اورنج کانتی در امریکا پیوست.

لی اروین، مهاجم اسکاتلندی تراکتورسازی هم بعد از آنکه در سه بازی اولش برای تراکتورسازی موفق به گلزنی نشد، جلوی سپیدرود گل زد و جلوی ذوب آهن هم هت تریک کرد منتهی او قبل از بازی رفت مقابل پرسپولیس به کشورش برگشت و مدعی شد که شرایط روحی خوبی ندارد و نمی تواند به ایران برگردد.

ماشین سازی هم از بازیکن اسکاتلندی‎اش خیر زیادی ندید. آنها اسفند سال گذشته با جای کویتونگو به توافق رسیدند تا این بازیکن 21 ساله جدیدترین خرید بریتانیایی تیمهای تبریزی باشد. او که در بازی برگشت مقابل پرسپولیس موفق شد دروازه قهرمان لیگ را باز کند، جلوی پدیده حاضر به بازی کردن نشد تا نهایتا باشگاه علیرغم داشتن قرارداد چهار ساله با این بازیکن، او را کنار بگذارد.

تنها بریتانیایی نسبتا موفق در تیمهای تبریزی، آنتونی استوکس بوده که او هم البته حواشی خاص خودش را داشت منتهی در قیاس با سایر بازیکنان بریتانیایی که امسال به تبریز آمدند، آمار بهتری ثبت کرد.

1984