روبن: دلیل جدایی ام از رئال، فقط کریس رونالدو نبود

روبن: دلیل جدایی ام از رئال، فقط کریس رونالدو نبود

سایت رسمی فوتبالی- آرین روبن ستاره هلندی باشگاه بایرن مونیخ که با اتمام فصل از این تیم جدا خواهد شد، در صحبتهایی به مرور کارنامه ورزشی اش پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، روبن در بخشی از این صحبتها اعلام کرده که بازگشت فلورنتینو پرز به باشگاه مادریدی و سیاستهای خریدهای نجومی اش باعث شده تا او برخلاف میلش این باشگاه را ترک کند.

ده سال پیش بود که آرین روبن بعد از جدایی از رئال مادرید به بایرن مونیخ پیوست و درطول این ده سال او با پیراهن باواریایی ها افتخارات متعددی را کسب کرد. حالا روبن در صحبت هایی اعلام کرده که چه چیزی منجر به آن شد که او تصمیم به ترک رئال مادرید و انتقال به بایرن مونیخ را بگیرد؛ تصمیمی که از نظر روبن، بهترین تصمیم کارنامه ورزشی اش بود.

روبن دراین باره گفته:« جدایی من از رئال مادرید، فقط به خاطر انتقال کریستیانو رونالدو به باشگاه مادریدی نبود؛ چرا که روی کار آمدن فلورنتینو پرز در سمت ریاست باشگاه و سیاست جاه طلبانه خرید بازیکنان برای تیم باعث شد تا من مجبور شوم تا جدایی سختی از تیم داشته باشم. او در ابتدا رونالدو را خرید و سپس کاکا، بنزما و ژابی آلونسو به رئال منتقل شدند. آنها آنقدر هزینه کردند که به ما گفتند که به این نیاز دارند که از فروش برخی بازیکنان کمی درآمدزایی کنند. برایم حسرت بزرگی بود؛ چون من ارتباط خیلی خوبی با مانوئل پلگرینی سرمربی تیم داشتم. شاید آن موقع، بهترین اردوی پیش فصل کارنامه ورزشی ام را پشت سرگذاشتم.»


این بازیکن هلندی ادامه داد که در آن زمان چاره ای به جز ترک رئال نداشته:« با تغییر رئیس باشگاه رئال، کار برایم سخت شد. راستش در رئال خیلی احساس راحتی می کردم و درآنجا خیلی خوب بازی می کردم. ولی وقتی پای سیاست به میان می آید و فرصت چندانی دراختیارت نباشد، باید تصمیم بگیری که ایا می خواهی به مبارزه کردن ادامه دهی یا اینکه کارنامه ورزشی ات را در جای دیگری دنبال کنی.»

در آن هنگام بایرنی ها توسط کاپیتانشان، مارک فان بومل و لوئیس فان خال، سرمربی هلندی شان توانستند خیلی سریع روبن را برای انتقال به جمع باواریایی ها متقاعد کنند:« تصمیم گیری اسانی نبود. ما مثل یک خانواده در تراس نشستیم و باهم صحبت کردیم. بعد از تمام حرفها، تصمیم گرفتم که باشگاه بزرگی به نام رئال را ترک کنم؛ دیگر گام به عقبی نبود. بایرن درآن زمان، به اندازه الان دراروپا موفق نبود. هدف من همیشه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. می خواستم نشان دهم که به اندازه کافی بازیکن خوبی هستم و به نظرم ،پیوستن به بایرن مونیخ، بهترین تصمیم کارنامه ورزشی ام بود.»

روبن 35 ساله روز شنبه و در بازی تیمش در جام حذفی مقابل لایپزیک پرونده ده سال حضورش دربایرن را خواهد بست.

6363