شرط و شروط امباپه برای ماندن در پاری سن ژرمن

شرط و شروط امباپه برای ماندن در پاری سن ژرمن

سایت رسمی فوتبالی- کیلیان امباپه ستاره جوان و آینده دار پاری سن ژرمن با صحبتهایی که اخیرا برزبان آورد همه را سورپرایز کرده است. کمتر کسی توقع آن را داشت که او در مراسم اهدای جوایز برترینهای لیگ یک فرانسه، حرفهایی جنجالی برزبان بیاورد.

به گزارش فوتبالی، این مهاجم فرانسوی در میکسد زون یکشنبه شب، بمبی بزرگ را منفجر کرد؛ البته هدف او انتشار یک پیام بود ولی صحبتهای او حسابی سروصدا به راه انداخت. حرفهای امباپه، در حقیقت هشداری به سران باشگاه پاریسی بود؛ چرا که او درباشگاه پاریسی حس مهم بودن ندارد و معتقد است که در حد واندازه هایی که شایستگی اش را دارد، با او رفتار نمی شود. این درحالی است که آمار و ارقام او، دقیقا خلاف این را ثابت می کند و از همین رو امباپه تمایل دارد تا در فصل آینده ارزشهای بیشتری برایش قائل باشند.

او درصحبتهایی گفت:« شاید الان زمان آن باشد که مسئولیت پذیر باشیم؛ شاید بودن در پاری سن ژرمن افتخار بزرگی باشد و شاید هم در مکانی دیگر و در پروژه ای تازه.»

  آنچه مسلم است این است که سران باشگاه پاریسی اصلا توقع چنین صحبتهایی را نداشتند؛ انها به خوبی از اهمیت امباپه در تیمشان مطلع هستند و در آخرین تماسهای میان سران باشگاه با امباپه و پدرش، هردو، در مورد نارضایتی ها و نگرانی های این بازیکن جوان رو به آینده صحبت کردند. این مهاجم جوان می داند که صحبتهای این چنینی، زنگهای هشدار در باشگاه رئال مادرید که آرزوی جذب امباپه را در سر دارد، به صدا درمی آورد.


هدف امباپه از این صحبتها این بود که سران باشگاه پاری سن ژرمن واکنش نشان دهند و صحبتهای او در حقیقت پیغامی غیرمستقیم برای ناصر الخلیفی بود.

نزدیکان امباپه روز یکشنبه اعلام کردند که خواسته او این است که در پاریس بماند ولی خواهان آن است که اوضاعش در باشگاه پاریسی دستخوش تغییراتی شود و همین باعث شده تا سران پی.اس.جی دست به کار شوند.

مشکل اصلی که در واقع خصوصیت مثبت اخلاقی امباپه به حساب می آید، جاه طلب بودن اوست و این بازیکن جوان امیدوار است تا پاری سن ژرمن تبدیل به تیمی شود که او بتواند در آنجا رویایش را محقق کرده و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

ناکامی اخیر پی.اس.جی در لیگ قهرمانان اروپا و حذف به دست منچستریونایتد و همچنین باخت در فینال جام حذفی فرانسه، باعث دلخوری امباپه شده و حالا او از مقامات تیم تضمین می خواهد تا با جذب بازیکنان توانا، بتوانند نقصهای فصل اخیر را جبران کنند.

امباپه به مدیران باشگاه پاریسی گفته:« من حالا دیگر بچه نیستم.»و از همین رو می خواهد تا با او مثل ستاره هایی در حد و اندازه های نیمار رفتار شود و احتمالا دیریازود خواهان افزایش رقم دستمزدش خواهد شد تا فاصله دستمزدش با نیمار کمتر شود. (نیمار سالانه 30 میلیون یورو خالص حقوق می گیرد.)

امباپه قصد دارد تا در پروژه جدید تیم پاریسی مشارکت بیشتری داشته باشد. در ماه های اخیر تاثیرگذاری نیمار درداخل و خارج از زمین چمن افزایش چشمگیری داشته است و امباپه حس می کند که تمام توانش را در زمین چمن به کار می گیرد و توقعات رابرآورده می کند و درنتیجه شایسته شرایط بهتری است.

حالا مدیران پی.اس.جی پیغام او را دریافت کرده اند؛ امباپه می خواهد در پاریس نقش تعیین کننده تری داشته باشد؛ بیشتر حرفش شنیده شود ودراین صورت ساز جدایی کوک نخواهد کرد. 


بعد از صحبتهای مبهم امباپه، باشگاه پاری سن ژرمن بیانیه ای منتشر کرد:« پیوندهای خیلی محکمی هستند که پاری سن ژرمن و کیلیان امباپه را بعد از دو سال به هم متصل می کنند و داستانی مشترک در فصل آینده پیش روست. انگیزه و رویای مشترک، تاریخ سازی در فوتبال اروپاست؛ آن هم درسالی که باشگاه پاری سن ژرمن 50 ساله خواهد شد؛ لحظه ای که حسابی منتظرش هستیم تا با هم برگ درخشانی را در تاریخ باشگاه ثبت کنیم و همه اعضا باید نقششان را ایفا کنند.»

از سوی دیگر امباپه هم خواهان آرامش است تا بتواند به پیشنهادات غولهای اروپایی و به ویژه رئال پاسخ منفی بدهد. اگر سران تیم پاریسی نتوانند نظر او را جلب کنند، امباپه برنامه هایش برای پیوستن به تیمی دیگر و احتمالا رئال مادرید را دنبال خواهد کرد. چون اگرچه او دوسال پیش به تشویق اعضای خانواده اش به تیم پاریسی پیوست، ولی هنوز رویای بازی در برنابئو را در سر دارد. بحثی که احتمالا از سال 2022 به بعد با جدیت بیشتری مطرح خواهد شد.

دراین میان برخی ها هم از صحبتهای اخیر امباپه به تندی انتقاد کرده اند واین دسته افراد براین باور هستند که این مسئولیت پذیری و این صحبتها باید در بازی با یونایتد به نمایش درمی آمد.

6363