آمیان در حضور ۶۸ دقیقه‌ای قدوس به سقوط نزدیک شد

آمیان در حضور ۶۸ دقیقه‌ای قدوس به سقوط نزدیک شد

وب سایت رسمی فوتبالی- فوتبال جهان - در شب حضور ۶۸ دقیقه‌ای بازیکن ایرانی، آمیا به سقوط نزدیک شد و لیون جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

به گزارش فوتبالی، هفته سی‌وهفتم رقابت‌های لیگ دسته اول فرانسه (لوشامپیونه) با شکست تیم فوتبال آمیا در حضور بازیکن ایرانی‌اش، صعود لیون به لیگ قهرمانان اروپا و قطعی شدن سقوط دیژون پیگیری شد.

آمیا در شرایطی که از شروع بازی تا دقیقه 68، سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی‌اش را در اختیار داشت در نبرد بزرگ بقا در خانه موناکو 2 بر صفر شکست خورد تا خطر سقوط را حس کند. فالکائو در دقیقه 36 و گلوین در دقیقه 82 برای موناکو گل زدند. با این پیروزی، موناکو 36 امتیازی شد و یک پله بالاتر از آمیای 35 امتیازی در رده شانزدهم جدول قرار گرفت.

پاری‌سن‌ژرمن نیز به عنوان قهرمان زودهنگام با برتری 4 بر صفر خانگی، دیژون را به دسته پایین‌تر فرستاد. دی‌ماریا در دقیقه 3، کاوانی در دقیقه 4 و  امباپه در دقایق 36 و 56 برای پاریسی‌ها گل زدند. 

 در سایر بازی‌ها، رنس یک بر صفر بوردو  را برد، گنگان و نیم به تساوی 2 - 2  رسیدند، لیل 5 بر صفر از سد آنژی گذشت، لیون با برتری 4 بر صفر مقابل کان، جایگاه سوم خودش و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد، مون‌پولیه و نانت به تساوی یک - یک رسیدند، سن‌اتین 3 بر صفر از نیس یک مغلوب ساخت، رن 2 بر صفر بر استراسبورگ غلبه کرد و تولوز در خانه 2 بر 5 مغلوب المپیک مارسی شد.

7413