حجازی: مجیدی شومن نیست/ کارهای برخی داوران ناراحت کننده است

حجازی: مجیدی شومن نیست/ کارهای برخی داوران ناراحت کننده است

وب سایت رسمی فوتبالی- آتیلا حجازی در آستانه پایان لیگ هجدهم صحبت های جدیدی را مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، آتيلا ‌حجازی ‌فارغ ‌از ‌هياهو ‌در ‌شهر ‌آناليا ‌زندگی‌ می‌كند ‌اما ‌پيگير ‌مسابقات ‌ليگ ‌و ‌استقلال ‌هم‌ هست.‌ با ‌تک ‌پسر ‌اسطوره ‌آبی ‌گفت‌وگويی ‌انجام‌ داديم ‌كه ‌می‌خوانيد.

‌‌‌ليگ‌ اين ‌فصل ‌را ‌چطور ‌ديديد؟

لیگ این فصل از نظر کیفیت قوی نبود. 4 تیم بالای جدول دنبال قهرمانی بودند و 3 تیم در پایین جدول برای بقا تلاش کرده اند. تکلیف سایر تیم ها هم مشخص است. حاشیه های لیگ هم زیاد بود و متأسفانه حاشیه های لیگ شده جذابیت بازی ها چون خود مسابقات چیز خاصی ندارد. تیم استقلال در این فصل شرایط قهرمان شدن را داشت اما باخت ها و تساوی های ناگهانی این تیم را از قهرمانی دور کرد. استقال در 3 مرحله از مسابقات می توانست خودش را به بالای جدول برساند اما نمی دانم چرا همه چیز برعکس شد. این تیم بازیکنان باتجربه، کم ندارد و از آنها بعید بود قدر فرصت ها را ندانند.

‌‌‌با ‌بركناری ‌شفر ‌در ‌اين ‌مقطع ‌موافق ‌بوديد؟

مدیریت به این نتیجه رسید با او ادامه ندهد. تصمیمی است که اجرا شده و عدم تأیید آن چیزی را عوض نمی کند. امیدوارم فرهاد مجیدی در 2 بازی باقی مانده بهترین نتایج را بگیرد. او از نسل خودمان است و سابقه زیادی در فوتبال دارد و موفقیتش برای خود من بسیار مهم و خوشحال کننده است.
 
‌‌‌خيلی‌ها ‌می‌گويند ‌مجيدی ‌برای ‌استقلال‌ كم ‌تجربه ‌است.
سرمربی تیم هوفنهایم آلمان 35 سالش بود پس مجیدی که 42 سال دارد چه بگوید؟ حتماً باید سرمربی استقلال یک مرد 75 ساله باشد یا با عصا کنار خط بایستد؟ فراز کمالوند چند سالش بود که در لیگ سرمربیگری کرد؟ مهدی تارتار، یحیی گل محمدی، رضا مهاجری و... در چند سالگی سرمربی شدند؟ فرهاد 20 سال در بهترین سطح فوتبال بازی کرده و در ایران و امارات با مربیان خوب و بین المللی زیادی کار کرده است. اگر یک جایی احساساتی می شود به خاطر نیروی جوانی اش است که اتفاقاً بد نیست، مجیدی کنار خط شو اجرا نمی کند، شور و هیجانش را به داخل زمین منتقل می کند.

‌‌صحنه ‌گل ‌استقلال ‌مقابل ‌صنعت ‌نفت ‌را ‌ديدی؟
می گویند داور از توپ دور بوده است. پس داور پشت خط که در یک متری صحنه بود چرا ندید؟ بدون تعارف برای من خیلی عجیب است که کمک داور و داور پشت خط اوت نشدن توپ را ندیدند. داور در اخراج سرمربی استقلال از میدان هم اشتباه کرد. تا مربی و بازیکن تکان می خورند داور اخراج شان می کند پس چه کسی داوران پراشتباه را از سمت فعلی شان اخراج می کند؟ آیا چنین داورانی مستحق محرومیت بلندمدت و جریمه نیستند؟ کارهای برخی داوران واقعاً ناراحت کننده و قلدربازی است.

‌‌قرار ‌است ‌سرمربی ‌جديد ‌خارجی ‌برای ‌استقلال‌ انتخاب ‌شود،‌ مليت ‌سرمربی ‌در ‌كارش ‌اهميت ‌دارد؟

باید سرمربی از نظر فنی خوب و از نظر شخصیتی مطمئن و آرام باشد. حتماً باید از فرهاد مجیدی به عنوان کمک اول در کنارش استفاده کرد تا بتواند به استقلال کمک کند. زمان لازم است تا سرمربی تیم جدید و سایر تیم ها را بشناسد اما مجیدی شناخت بالایی از استقلال، حریفان و لیگ دارد، زبانش هم کامل است و بدون واسطه به سرمربی کمک می کند.

‌‌‌مراسم ‌امسال ‌ناصرخان ‌چه ‌زمانی ‌برگزار‌ می ‌شود؟
به احتمال فراوان جمعه سوم خرداد.

‌‌‌شما ‌قصد ‌مربيگری ‌نداريد؟

چرا در فضایی خوب و کنار یک سرمربی فنی و متشخص کار کردن را دوست دارم. یک جاهایی فضا برای حضورم نیست یک جاهایی هم برخی نفوذ دارند و نمی گذارند من کار کنم.

‌‌منظور ‌از ‌برخی‌ها ‌چه ‌كسانی ‌هستند؟

از قدیم گفته اند آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.

‌‌‌از ‌همبازيان ‌قديم ‌با ‌هيچ‌كدام ‌ارتباط ‌داری؟

بله من رابطه خوبی با خیلی از همبازیان قدیمی ام در استقلال دارم.

‌‌‌صحبت ‌خاصی ‌مانده؟
تشکر از هموطنان عزیز که پشت هم هستند. در حادثه سیل بسیاری از ایرانیان به کمک هموطنان آسیب دیده شتافتند و این خیلی با ارزش بود. مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند. دایره فقر متأسفانه در حال بزرگتر شدن است اما در همین تنگنا مردم به هموطنان کمک کردند.

4344