بارسا همچنان در شوک؛ نه حرفی، نه کلامی

بارسا همچنان در شوک؛ نه حرفی، نه کلامی

سایت رسمی فوتبالی-  بیش از 72 ساعت از باخت سنگین و تحقیرآمیز بارسلونا مقابل لیورپول و حذف این تیم از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا سپری شده ولی انگار که تنها چند دقیقه پیش این بازی به پایان رسیده؛ 

به گزارش فوتبالی، شاگردان والورده، سه شنبه شب با چهره هایی شکست خورده، درهم، ناامید و کلافه به بارسلونا بازگشتند و از روز جمعه تمریناتشان را از سر گرفتند. سکوت محض در اردوی بارسلونا حکمفرماست و چهره های نگران و خسته بازیکنان این تیم، اصلی ترین نکته جلسات تمرینی دو روز اخیر بارسایی ها بود.

یکی از معدود کسانی که درپایان بازی سه شنبه، در حالی که هنوز حسابی تحت تاثیر بازی بود، بلافاصله بعد از اتمام مسابقه به انتقاد از خودش و تیمش پرداخت و ابراز تاسف کرد و گفت:« باید از خودمان انتقاد کنیم؛ چون ما افراد بالغی هستیم.»


اما در دیدار روز جمعه بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم بعد از دو روز استراحت، چیزی نتوانست سکوت حاکم بر رختکن تیم را بشکند. نه گفتگویی و نه صحبتهای روحیه بخشی و نه حتی جلسه ای برای بررسی شرایط تیم... نه جلسه کاپیتان های تیم برای انتقاد و نه برنامه ارنستو والورده برای یافتن راهکاری مناسب و نه یک تراپی برای گفتن رودرروی حرفها.

همه منتظر اقدامی از سوی والورده بودند. اما او ترجیح داد تا صحبت خاصی برزبان نیاورد. یکی از اعضای رختکن بارسلونا درمورد سرمربی تیم گفته:« او حسابی کلافه است.» گویا والورده دچار تردید شده که آیا قدرت و انگیزه کافی برای روحیه دادن به شاگردانش و ادامه دادن روی نیمکت مربیگری بارسا برای یک سال دیگر را دارد یا نه. در هرصورت والورده می داند که از حمایت تمام مهره های ارزشمند و کلیدی تیمش برخوردار است.

روز شنبه، یک جلسه ویدیویی برای مرور تاکتیک های حریف روز یکشنبه بارسا (ختافه) قبل از جلسه تمرینی تیم برگزار شد وباید دید که والورده تا قبل از مصاف با ختافه چه نکته هایی را به شاگردانش یادآوری می کند؛ اما واقعیت این است که انگیزه و روحیه بازیکنان بارسا حسابی دچار افت شده است.


یکی از اعضای رختکن بارسلونا دراین رابطه گفته:« الان حتی قهرمانی در جام حذفی هم شرایط را درست نخواهد کرد.» به نظر او باخت 0-4 مقابل لیورپول آنقدر سنگین و تحقیر آمیز بوده که بارسایی به همین زودی نمی توانند از افسردگی بعد از این باخت رهایی بیابند.

6363