مورینیو: توپ جمع کن ها می توانند تفاوتها را رقم بزنند

مورینیو: توپ جمع کن ها می توانند تفاوتها را رقم بزنند

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال در صحبت هایی به نقش برجسته توپ جمع کن ها در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مصاف لیورپول و بارسلونا اشاره کرده است. این سرمربی پرتغالی معتقد است که توپ جمع کن ها در صحنه های استراتژیک بازی، مثل صحنه ای که منجر به گل چهارم لیورپول شد، نقشی کلیدی ایفا می کنند.

به گزارش فوتبالی، ژوزه مورینیو که سابقه هدایت تیمهای رئال مادرید، چلسی، اینتر و یونایتد را درکارنامه مربیگری اش داشته دراین رابطه گفته:« یک نکته جزئی است که از دید اکثر افرادپنهان می ماند: توپ جمع کن ها. این افراد و مسئولیتشان در زمین چمن، ممکن است برای استراتژی تو حیاتی باشند. آنها باید به این موضوع واقف باشند. اینها همان جزئیاتی هستند که تفاوتها را رقم می زنند. دقیقا مثل همان اتفاقی که در بازی لیورپول مقابل بارسلونا رخ داد.»

مورینیو در ادامه از زمانی صحبت کرد که به عنوان توپ جمع کن در باشگاه ویتوریا ستوبال فعالیت می کرد:« من یک درجه بالاتر بودم؛ چون می دانستم که هربازیکن برای زدن کرنرها، توپ را در چه منطقه ای نیاز دارد. من توپ را همان جا قرار می دادم و آنها حتی نیاز نبود که به توپ ضربه بزنند.»

6363