عصبانیت ساوتگیت از راهیابی 4 تیم انگلیسی به فینالهای اروپا

عصبانیت ساوتگیت از راهیابی 4 تیم انگلیسی به فینالهای اروپا

سایت رسمی فوتبالی-با اتمام مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا، مشخص شد که درهردو تورنمنت، شاهد برگزاری فینالهایی تمام انگلیسی هستیم؛ آرسنال و چلسی فینال این فصل لیگ اروپا را برگزار می کنند و تاتنهام و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، راهیابی 4 تیم انگلیسی به این فینالها، مشکل بزرگ و درعین حال شیرینی را برای ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس ایجاد کرده است. چرا که تیم ملی انگلیس پنجشنبه بعد از برگزاری فینال اروپایی، باید در نیمه نهایی لیگ ملتهای اروپا به میدان برود و راهیابی 4 نماینده از فوتبال انگلیس به بازیهای فینال حسابی برنامه های گری ساوتگیت سرمربی انگلیس را برهم زده است.

بازی تیم ملی انگلیس درنیمه نهایی لیگ ملتهای اروپا در روز پنجشنبه 6 ژوئن و دقیقا پنج روز بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. هندرسون، الکساندر آرنولد، جو گومز و لالانا، بازیکنان انگلیسی لیورپول هستند و تریپیه، رز، دله آلی ، هری کین، دایر و وینکس هم مهره های انگلیسی تاتنهام هستند که با حضوردرفینال لیگ قهرمانان اروپا، برای بازی انگلیس در لیگ ملتهای اروپا قبراق و سرحال نخواهند بود و نمی توانند تا به سان سایر هم تیمی هایشان خود را برای این بازی آماده کنند.


سرمربی تیم ملی انگلیس تا روز یکشنبه، 2 ژوئن و یا صبح دوشنبه (3ژوئن) این بازیکنان را دراختیار نخواهد داشت و این درحالی است که سایر بازیکنان تیم ملی انگلیس از دو هفته قبل اردوی آمادگی شان را آغاز می کنند. ساوتگیت قبل از برگزاری بازیهای مرحله نیمه نهایی رقابتهای اروپایی گفته بود:« اگر دو تیم انگلیسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسند، فاجعه خواهد بود. شرایط ما تا حدودی مثل آماده سازی تیم برای حضور در جام جهانی است؛ زمانی که بازیکنان درتیمهای مختلف دوره های متفاوتی را پشت سرگذاشته اند.»

اما صحبتهای ساوتگیت نه تنها تعبیر شد، بلکه دو تیم انگلیسی دیگر هم به فینال لیگ اروپا رسیدند تا دردسرها برای او بیشتر هم بشود. البته او می داند که آماده سازی روانی هم نقش پررنگی در این شرایط دارد:« تمام بازیکنان به دوره ای نیاز دارند که در آن باید از نظر روحی و روانی کمی استراحت کنند.»

6363