پوگبا: این روزها بازیکنان را از روی تعداد گلهایشان قضاوت می کنند

پوگبا: این روزها بازیکنان را از روی تعداد گلهایشان قضاوت می کنند

سایت رسمی فوتبالی- پل پوگبا ستاره فرانسوی دنیای فوتبال که این روزها حسابی زیر ذره بین باشگاه رئال مادرید قراردارد در گفتگو با آیکن ایتالیا، اعلام کرده که می تواند در پستهای مختلفی بازی کند.

ستاره فرانسوی یونایتد در گفتگو با این مجله ایتالیایی اعلام کرده که همیشه در خدمت سرمربی تیمش است. این گزیده ای از گفتگوی پوگبا با مجله آیکن است:

*پست موردعلاقه: من می توانم در سمت راست، سمت چپ، جلو بازی کنم. برایم زیاد مهم نیست. می توانم پشت سرمهاجمان قرار بگیرم؛ جلوی دفاع بازی کنم..بستگی به ایده های سرمربی ، سبک کاری او و فلسفه تیمی که در آن بازی می کنم دارد. هرگز فراموش نمی کنیم که فوتبال یک بازی گروهی است و اگر تیم خوب کار کند، همه ما بیشتر لذت می بریم. پل اینجا، پل آنجا؛ پل یک بازیکن میانی است و وظیفه اش کمک کردن به تیم است. خوشبختانه گل هم می زنم ولی گلزنی برایم مهم نیست

*تغییرات فوتبال: فوتبال خیلی تغییر کرده. من با تماشای بازیهای قهرمانان بزرگ و واقعی مثل دل پیرو، فیگو، توتی و خیلی های دیگر بزرگ شدم. همه آنها قهرمان بودند؛ بهترین بازیکنان دنیا که شاید خیلی از آنها هر فصل بیشتر از 20 گل نمی زدند. اما الان آمار و ارقام تبدیل به تنها پارامتر قضاوت کردن شده است. این ازیک سو خوب است؛ چون نشان از پیشرفت فوتبال مدرن و انگیزه های بازی کردن می دهد؛ ولی گاهی وقتها فراموش می کنیم که خیلی سخت است که هر فصل بیش از 20 گل زد؛ این حتی برای بازیکنان بزرگ هم صادق است. به ویژه حالا که فاصله میان تیمهای بزرگ و تراز اول کمتر شده است؛ مخصوصا در تورنمنتهای بزرگ. 

*گلزنی مسی و رونالدو: مسی و رونالدو این را در سالهای اخیر نشان داده اند؛ آنها هرکاری که انجام داده باشند، حفظ این روند و این آمار، عادی نیست. اگر یک مهاجم 10 یا 15 گل بزند، ممکن است به او بگویند که این گلها کافی نیست ولی وظیفه بازیکن را باید با دیدگاهی دیگر سنجید. باید به یاد آورد که بازیکنی مثل پاول ندود در شرایطی توپ طلا را برد که تیمش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده بود و خودش هم گلهای فراوانی نزده بود. او در پستش بهترین بود و پاداش توانایی هایش درزمین چمن را اینگونه گرفت.

*پوگبا کیست: من بازیکنی سیاه پوست هستم که درایتالیا، فرانسه و انگلیس بازی کرده ام و سبک فوتبالی ام ترکیبی از فرهنگهای مختلفی است که آموخته ام. زندگی از همین ترکیب رنگها و رویارویی فرهنگهای مختلف تشکیل می شود. راز موفقیت فوتبال ما در فرانسه، همین تنوع فرهنگی است: همه ما فرانسوی هستیم ولی یکی ریشه آفریقایی دارد؛ دیگری اصالتی اسپانیایی دارد و یکی دیگر پرتغالی است.

*حضور درتیم ملی فرانسه: هرزمان که به اردوی تیم ملی فرانسه می روم واقعا افتخار می کنم؛ در تیم ما صحبت از یک پدیده نیست و تیم ملی فرانسه مثل یک خانواده است. یک ستاره نداریم و تیم کلکسیونی از قهرمانان بزرگ بافرهنگهای مختلف است که برای یک هدف درکنار هم قرار می گیرند.از این بابت به تیم ملی کشورم افتخار می کنم

6363