فان خال: ورود یورنته به زمین، همه چیز را عوض کرد

فان خال: ورود یورنته به زمین، همه چیز را عوض کرد

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس فان خال سرمربی سابق بارسلونا و منچستریونایتد چهارشنبه شب، به عنوان کارشناس فوتبالی، میهمان شبکه هلندی زیگو اسپورت بود و آنالیز دیدار دو تیم آژاکس آمستردام و تاتنهام در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برعهده داشت.

به گزارش فوتبالی، فان خال براین باور بود که ورود فرناندو یورنته به ترکیب تاتنهام، نقش تاثیرگذاری درروند بازی داشت و سرنوشت این بازی را رقم زد.به باور او، د لیخت و بلیند در مهار این بازیکن اسپانیایی ناکام ماندند و ورود یورنته به ترکیب تاتنهام باعث شد تا این تیم بتواند 3-2 آژاکس را شکست داده وبرای اولین بار درطول تاریخ روانه بازی فینال شود. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که آژاکس در بازی رفت این مرحله توانسته بود تا در انگلیس 0-1 تاتنهام را شکست دهد و آنها امیدواری های زیادی داشتند تا بتوانند در بازی برگشت نیز به نتیجه مطلوبی دست یافته و راهی فینال شوند؛ البته آژاکسی ها بازی را خوب شروع کردند ولی در نیمه دوم این شاگردان پوچتینو بودند که توانستند با گلزنی و در نهایت به ثمر رساندن گل صعود در ثانیه های پایانی، به فینال برسند.

فان خال درمورد یورنته گفت:« یورنته یک مهاجم قدبلند است که گزینه ایده آلی برای برقراری ارتباط در حملات تیم به شمار می رود. متیاس دلیخت و دالی بلیند نتوانستند او را مهار کنند وارتباط میان او و بازیکنان خط میانی تاتنهام را قطع کنند.»


فان خال که آخرین بار آژاکس را درسال 1995 به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسانده بود، معتقد است که باخت چهارشنبه شب آژاکس مقابل تاتنهام در نیمه دوم رقم خورد؛ چرا که در نیمه دوم بازی، تاتنهامی ها بیشتر و بیشتر ریسک می کردند و با نیروهای تهاجمی بیشتری وارد زمین آژاکس می شدند. 

او معتقد است که آژاکسی ها درمورد مالکیت توپ در این بازه زمانی، تصمیمات اشتباهی گرفتند که به قیمت ناکامی آنها در رسیدن به بازی فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا تمام شد.

6363