والورده: لیورپول تیم برتر میدان بود و بهانه ای نیست

والورده: لیورپول تیم برتر میدان بود و بهانه ای نیست

سایت رسمی فوتبالی- با باخت سنگین بارسلونا مقابل لیورپول در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آبی اناری ها از رسیدن به فینال این فصللیگ قهرمانان اروپابازماندند.

به گزارش فوتبالی، در پایان این مسابقه ارنستو والورده سرمربی تیم کاتالان در گفتگو با خبرنگاران شرکت کرد و به آنالیز بازی شاگردانش دراین مسابقه پرداخت. 

والورده دراین باره گفت:«لیورپولی ها بازی را خیلی روبه جلو شروع کردند؛ دقیقا همانطوری که توقعش را داشتیم. آنها خیلی زود به گل اولشان رسیدند. بعد از این گل ما عقب نشستیم. گل دوم آنها به ما آسیب زیادی زد. چون بلافاصله بعد از آن، گل سوم از راه رسید. اما فرصتهای گلی که ما خلق می کردیم، منتهی به گل نمی شدند و نتوانستیم آنها را وارد دروازه حریف کنیم. هیچ بهانه ای در کار نیست. لیورپول تیم برتر میدان بود و 0- 4 به پیروزی رسید. لیورپول شروعی طوفانی داشت و خیلی زود به گل رسید. ولی ما واکنش خوبی داشتیم و حتی می توانستیم به گل برسیم. اگر یک گل می زدیم، به دور بعد می رسیدیم و در دقایق ابتدایی نیمه دوم ضربه سوارز نزدیک بود وارد دروازه شود که دروازه بان حریف آن را مهار کرد. در دو بازی هوایی می توانستیم دو گل بزنیم ولی دوباره ناکام ماندیم.»

سرمربی بارسا ادامه داد:« نمی دانم این ناکامی چه تاثیری درجایگاه من خواهد داشت. من زمان فکر کردن به خیلی چیزها را نداشتم. الان اینجا هستیم و این سرمربی تیم است که مسئولیت ناکامی را برعهده دارد.»

والورده در ادامه صحبتهایش گفت:« ما موفق نبودیم و لیورپولی ها خطرات متعددی را روی دروازه ما ایجاد کردند. گلهای دوم و سوم این تیم با فاصله زمانی خیلی کمی از راه رسیدند. ما می بایست بازی شان را متوقف می کردیم و سعی می کردیم تا خودمان را از این فشار خارج کنیم؛ ولی گل حیرت آور چهارم آنها از راه رسید که مارا از گردونه رقابتها بیرون راند.نمی دانم چه شد؛ تا توپ را نگاه کردم، وارد دروازه شد. لیورپول از حیث ضربات ایستگاهی بهترین تیم لیگ برتر است و دراین صحنه حیرت آور کار کردند..»

والورده ادامه داد:« وقتی در چنین سطحی چنین لغزشی داری ، چند روز وحشتناک را پشت سرخواهی گذاشت. با گذر زمان، باید از جایمان بلند شویم؛ الان همه ما زخم خورده ایم. واقعا متاسفیم. تمام تلاشمان را کردیم تا هواداران را خوشحال کنیم و آنها به تیمشان افتخار کنند. در دنیای فوتبال همیشه همه درانتظار برد هستند و ما موفقتیهای زیادی داشتیم. این اولین باخت ما در لیگ قهرمانان اروپاست و با همین باخت حذف شدیم.»

او درمورد عملکرد آرتور در ترکیب تیمش گفت:« آرتور در نیمه اول خیلی خوب بود و ما را در جریان بازی نگاه داشت ولی بعد خسته شد و کمتر در جریان بازی قرار گرفت. ما به راهکارهای دیگری نیاز داشتیم. تمام گلها نتیجه اشتباه یک نفر یا نقص یک چیز است؛ اگر بخواهیم تک تک گلها را آنالیز کنیم، می بینیم تک تک آنها نتیجه برخی اشتباهات است. لیورپولی ها ما را سورپرایز کردند.آنها آماده بودند و گلهایی وارد دروازه ما کردند.»

6363