برهانی: فرهاد با آمدنش به بازیکنان انگیزه داد/ نباید معجزه را نادیده گرفت

برهانی: فرهاد با آمدنش به بازیکنان انگیزه داد/ نباید معجزه را نادیده گرفت

وب سایت رسمی فوتبالی- آرش برهانی معتقد است حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال به بازیکنان تیم انگیزه داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، آرش ‌برهانی ‌مهاجم ‌سابق ‌آبی‌ها ‌در ‌خصوص ‌شرايط ‌اين‌ روزهای ‌استقلال ‌به ‌گفت ‌و گو ‌نشست.

‌‌‌استقلال ‌روز ‌دوشنبه ‌به ‌مصاف ‌الدحيل‌ می ‌رود؛ اين ‌بازی ‌را ‌چطور ‌می ‌بينيد؟

امسال و در این فصل استقلال نوسان زیادی داشته و آنقدر  این نوسان زیاد است که نمی شود عملکرد آبی ها را پیش بینی کرد اما اگر استقلال بخواهد سراسیمه کار کند، دوباره به در بسته خواهد خورد.

‌‌عملكرد ‌آبی‌ها ‌برابر ‌استقلال ‌خوزستان ‌چطور ‌بود؟

دقایقی از این دیدار، استقلال کاملا مسلط کار کرد اما دقایقی را نیز اصلا خوب نبود. نباید شور و اشتیاق و انگیزه ای که در بازی بازیکنان استقلال وجود داشت را فراموش کرد. مسئولیت پذیری و جنگندگی شاگردان فرهاد مجیدی کاملا مشهود بود.

‌‌‌فكر ‌می‌كنيد ‌اين ‌شور ‌و ‌اشتياق ‌و ‌انگيزه ‌به ‌خاطر ‌آمدن‌ فرهاد ‌مجيدی ‌باشد؟

بله همین طور است. این انگیزه در بازی های قبلی استقلال دیده نشده و انگار با آمدن فرهاد بازیکنان می خواستند خودشان را به او نشان بدهند.

‌‌‌وضعيت ‌استقلال ‌را ‌در ‌ليگ ‌برتر ‌چطور ‌می ‌بينيد؟

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. همیشه گفته ام معجزه فوتبال را نباید نادیده گرفت. شاید این معجزه در آخر کار برای استقلال هم اتفاق بیفتد، در حالی که فصل جاری، فصل خوبی برای استقلال نبود.

‌‌فكر ‌می‌كنيد ‌اين ‌معجزه ‌حتی ‌به ‌قيمت ‌قهرمانی ‌باشد؟
رخ دادنش دور از دسترس نیست و شاید رخ بدهد. البته عملکرد استقلال باید به گونه ای باشد که حتی الامکان سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

‌‌به ‌نظر ‌شما ‌بركناری ‌وينفرد ‌شفر ‌تصميم ‌عجولانه‌ای ‌نبود؟

رفتن شفر کمی زود بود. او دو سال در ایران کار کرد و با شرایط و حواشی تیم بزرگی مثل استقلال آشنا شد. به نظر می رسید سال سوم حضورش می توانست سال بهره برداری از این تجربه باشد.

‌‌‌سرمربی ‌فصل ‌آينده ‌آبی‌ها ‌بايد ‌خارجی ‌باشد؟
اگر مدیریت استقلال قصد آوردن یک مربی خارجی را دارد باید به فکر یک مربی سطح بالا باشد. مربی باتجربه ای که بتواند تیم را به ثبات خوبی برساند. نمونه اش برانکو پرسپولیس است. در حالی که قرمزها سال های زیادی دور از قهرمانی بودند با آوردن برانکو به موفقیت رسیده اند. من 6 سال با برانکو کار کرده ام و می دانم چطور کار می کند. امیدوارم مدیران استقلال به این مورد توجه کنند و به فکر یک گزینه بزرگ باشند.

‌‌‌در ‌خصوص ‌فرهاد ‌مجيدی ‌نظرتان ‌چيست؟!‌ آيا ‌او‌ می‌تواند ‌به ‌كارش ‌ادامه ‌دهد؟
تنها مورد در خصوص فرهاد عدم تجربه کافی است البته داشتن تجربه هم شرط موفقیت نیست. امیدوارم هر چیزی خیر و صلاح فرهاد و استقلال است اتفاق بیفتد.

‌‌استقلال ‌می‌تواند ‌از ‌گروه ‌C ‌ليگ ‌قهرمانان ‌آسيا‌ صعود ‌كند؟
صعود سخت است اما شدنی است. استقلال در دو بازی آینده اش باید حداکثر امتیازات را بگیرد تا بتواند به مرحله بعد صعود کند. ان شاءا... که همین طور شود.

‌‌‌و‌ اما ‌حرف ‌آخر...
اللهیار صیادمنش قرار است فصل آینده در لیگ ترکیه و تیم فنرباغچه بازی کند. فکر می کنم فروش اللهیار تنها راه درآمدزایی استقلال برای خرید بازیکن و مربی باشد. شاید عده ای از هواداران ناراحت باشند و رفتن او را نقد کنند اما ترانسفر شدن اللهیار به استقلال و فوتبال ایران کمک می کند. او توانست استعدادش را در لیگ برتر نشان دهد و از یک تیم خوب اروپایی پیشنهاد دریافت کند. متوجه دغدغه و نگرانی هواداران نیستم. شاید آنها درگیر جوسازی برخی رسانه ها قرار گرفته اند اما باید این را بدانند استقلال تیم بزرگی است و با رفتن اللهیار می توانیم بازیکنان باکیفیت تری جذب یا فضا را برای ظهور استعدادهای دیگر جوانان باز کنیم.

4344