سعداوی: پرسپولیس برای صعود کار ساده‌ تری دارد/ فولاد منتظر پاسخ قطبی است

سعداوی: پرسپولیس برای صعود کار ساده‌ تری دارد/ فولاد منتظر پاسخ قطبی است

وب سایت رسمی فوتبالی- نعیم سعداوی درباره بازی های نماینده های ایران در آسیا صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فرهیختگان، این روزها نعیم سعداوی دور از هیاهوی فوتبال پایتخت در اهواز حضور دارد و امور فنی باشگاه بزرگی چون فولاد را پیش می‌برد. با ملی‌پوش سابق فوتبال به بهانه دو دیدار امروز استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم‌کلام شدیم و کمی هم از فولاد حرف زدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» را با سعداوی در ادامه می‌خوانید.

با استقلال شروع کنیم. به نظر شما استقلال در بازی مقابل تیم الدحیل شانسی برای موفق شدن دارد؟
الدحیل تیم خوبی است، بحثی نداریم. استقلال اما در خانه از امتیاز میزبانی برخوردار است و هواداران خوبش را در ورزشگاه دارد، چرا شانس نداشته باشند؟ اگر با دقت بازی کنند، می‌توانند به نتیجه دلخواه برسند.

تفسیرتان از با دقت بازی کردن چیست؟
هم استقلال و هم پرسپولیس در گروه‌هایشان دست پایین را دارند و از نظر روانی تحت فشارند. درنتیجه امکان دارد هر دو تیم بخواهند شتابزده عمل کنند تا زودتر به گل آرامش‌بخش برسند، این درست نیست. هر دو تیم باید حواس‌شان باشد که برای گل زدن زمان کافی دارند و بهتر است ابتدا برای گل نخوردن بازی کنند بعد برای گل زدن. یک غافلگیری می‌تواند فشار روانی را دوچندان کند.

حضور فرهاد مجیدی را در استقلال چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما هم‌دوره بودیم و برای فرهاد احترام زیادی قائلم. چهره محبوبی است و بین هواداران استقلال احترام دارد. در مربیگری اما کم‌تجربه است. خودش بهتر از هرکسی می‌تواند برای آینده مربیگری‌اش تصمیم بگیرد، اما به یک کادرفنی خوب نیاز دارد که کنارش باشند. اینکه آینده مربیگری او چه می‌شود را خودش باید تصمیم بگیرد. یک نکته دیگری هم اضافه کنم؛ فرهاد مجیدی در طول دوران بازیگری با مربیان خوبی در آسیا و اروپا کار کرده و از این لحاظ ذهن تمرین‌دیده‌ای دارد، ضمن اینکه ‌انگیزه‌هایش نیز بالا هستند.

حضور او و افکار ناشناخته‌اش می‌تواند کار الدحیل را دشوار کند؟
چنین نظری ندارم. فرهاد زمانی برای ایجاد تغییرات نداشته ضمن اینکه بازیکنانش نیز ثابت هستند. الدحیل و استقلال هر دو به قدر کافی از هم شناخت دارند.

سراغ پرسپولیس برویم. شما وضع این تیم را مقابل پاختاکور چطور ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس در این گروه در قعر جدول جای دارد، اما فاصله‌اش با صدر جدول تنها 3 امتیاز است. آنها فقط باید هوشمندانه بازی کنند تا برنده باشند و بتوانند در بازی آخر نیز گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند. من خوشبینم. دلیلی هم برای خوشبین نبودن ندارم.

اعتمادی که به تیم دارید از کجا نشأت می‌گیرد؟
خب این تیم 2 دوره پی‌در‌پی به نیمه‌نهایی آسیا رسیده. پرسپولیس تیم آسیا‌دیده‌ای است و این موضوع به نفع‌شان خواهد شد؛ چرا نشود؟ آنها بازیکنان و مربی خوبی دارند، در آستانه سومین قهرمانی پی‌درپی‌شان در لیگ هستند و برای صعود از این گروه نیز آنقدر کار دشواری ندارند. باید دو بازی باقی‌مانده را با قدرت ببرند. استقلال از نظر امتیازی در گروه بدی قرار دارد که کارش را برای صعود دشوار کرده، اما در گروه پرسپولیس 4 تیم در یک محدوده 3 امتیازی قرار گرفته‌اند. 2 برد تضمین‌کننده صعود است. برای استقلال الزاما این‌طوری نیست.

فکر می‌کنید پرسپولیس در این بازی ستاره خاصی داشته باشد؟
نه و دنبال ستاره هم نیستم. آنها یک تیم دارند که آسیادیده است. این تیم به اضافه نفرات جدید می‌توانند کار را پیش ببرند. خود برانکو هم که هست و کارش را به‌خوبی بلد است.

کمی هم درباره فولاد صحبت کنیم، اوضاع در اهواز چطور است؟
در نیم‌فصل دوم خیلی خوب شدیم، اگرچه در بعضی بازی‌ها به مشکل خوردیم. به هرحال فصل را در وضعیتی بهتر به پایان می‌رسانیم و به امید فصل بعد می‌نشینیم.

قطبی تمدید می‌کند؟
این دیگر تصمیم ایشان است. باشگاه پیشنهاد ادامه همکاری برای فصل بعد را داده و ایشان هم مشغول مطالعه پیشنهاد است. امیدوارم با ادامه حضور در فولاد برای فصل بعد زحمات این نیم‌فصل‌شان را کامل کنند.

4344