سوژه روز: گرو و نویمایر پول حلال گرفتند!

سوژه روز: گرو و نویمایر پول حلال گرفتند!

وبسایت رسمی فوتبالی – قطع همکاری با دو خارجی سابق استقلال چقدر برای این باشگاه هزینه داشت؟

به گزارش فوتبالی، الحاجی گرو و مارکوس نویمایر دو بازیکنی بودند که در ابتدای فصل با اصرار وینفرد شفر، استقلالی شدند و نتوانستند عملکرد خوبی در فوتبال ایران داشته باشند. امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال، در بخشی از گفتگویش با برنامه ورزش و مردم درباره نحوه همکاری با این دو بازیکن گفت:" با این دو بازیکن و مدیربرنامه‌های‌شان مذاکره کردیم و بدون دادن یک ریال اضافه توافق کردیم و تا زمانی که بازی کردند حقوق‌شان را گرفتند و قراردادشان را فسخ کردیم."

در شرایطی که فتحی اعلام کرده این دو بازیکن بدون گرفتن پول اضافه از استقلال، از این باشگاه جدا شدند، سایت ورزش سه در گزارشی نوشته که فتحی مدعی شده گرو و نویمایر بدون گرفتن یک ریال( یا به عبارت دیگر بدون آنکه خسارتی به باشگاه وارد شود) از این تیم جدا شده اند. این سایت برای تکذیب صحبتهای فتحی با ملکی عضو سابق هیات مدیره استقلال مصاحبه کرده و از قول او نوشته که جدایی این دو بازیکن 526 هزار دلار هزینه روی دست باشگاه گذاشته است اما واقعیت داستان چیست؟

اول از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که این بازیکنان با چه رقمی به استقلال اضافه شدند. قرارداد گرو، سه ساله به ارزش 500 هزار دلار بود و نویمایر هم برای دو سال بازی در استقلال، قرار بود 400 هزار دلار از باشگاه دریافت کند منتهی همانطور که در ابتدای مطلب نوشتیم، عملکرد این دو بازیکن در نیم فصل اول آنقدر ضعیف بود که آبی ها ترجیح دادند قید ادامه همکاری با آنها را بزنند و البته با آنها برای جدایی به صورت دوستانه به توافق خوبی رسیدند.

مدیران استقلال با این دو بازیکن توافق می کنند، به اندازه زمان بازی کردنشان در استقلال، از این باشگاه پول بگیرند به طوری که نویمایر با گرفتن 200 هزار دلار راضی به جدایی می شود و الحاجی گرو هم بین 170 تا 180 هزار دلار از استقلال می گیرد و بدون هیچ مشکلی ایران را ترک می کند. این همان نکته ای است که مدیرعامل استقلال هم در مصاحبه اش به آن اشاره کرده و گفته بود که این دو بازیکن بدون گرفتن پول اضافه از استقلال جدا شده‎اند

1984