تاتنهام 0-1 آژاکس: این هلندی های توقف ناپذیر!

تاتنهام 0-1 آژاکس: این هلندی های توقف ناپذیر!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان اریک تن هاگ که در مراحل قبلی رئال مادرید و یوونتوس را شکست دادند، در دیدار امشب هم در لندن موفق شدند تاتنهام را مغلوب کنند و در آستانه صعود به دیدار پایانی قرار گرفتند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. البته این بازیکنان آژاکس بودند که بیشتر توپ را در اختیار داشتند. بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 15، تیم میهمان روی یک حمله غافلگیر کننده به گل رسید.

روی پاس عمقی عالی از حکیم زیاش بود که دونی فن د بیک پشت مدافعان تاتنهام صاحب فرصت شد و در موقعیت تک به تک با هوگو لوریس، با یک ضربه نه چندان محکم، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

بعد از این گل باز هم این بازیکنان آژاکس بودند که بیشتر صاحب توپ و میدان بودند و در دقیقه 24، روی همکاری با دوشان تادیچ، بار دیگر فن د بیک صاحب موقعیت شد اما این بار لوریس اجازه باز شدن دروازه تاتنهام را نداد.

دو دقیقه بعد، چیزی نمانده بود که روی ارسال تریپیه، فرناندو یورنته کار را به تساوی بکشد اما ضربه سر او از کنار دروازه آژاکس به بیرون رفت. حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 39، فرتونگن که با برخورد به آلدروایرلد، از ناحیه سر دچار مصدومیت شد، مجبور شد زمین را ترک کند.

حملات تاتنهامی ها در دقایق پایانی نیمه اول ادامه پیدا کرد و چیزی نمانده بود که در دقایق تلف شده، آلدروایرلد با ضربه سر دروازه آژاکس را باز کند اما این بار هم دروازه آژاکس بسته ماند تا نیمه اول با همان یک گل به سود تیم میهمان به پایان برسد.

تاتنهام نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در همان دقیقه اول به گل برسند اما تعلل یورنته باعث شد تا موقعیت خوب از دست برود و ضربه دله آلی هم توسط مدافعان حریف بلوکه شد.

بازیکنان آژاکس خیلی سریع واکنش نشان دادند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 47 به گل دوم برسند اما ضربه تالیافیکو از کنار دروازه لوریس به بیرون رفت.

در ادامه این بازیکنان میزبان بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و حملات بیشتری روی دروازه حریف داشتند و در مقابل بازیکنان میهمان به دنبال استفاده از ضد حملات بودند. در دقیقه 62، حرکت خوب لوکاس مورا و ارسال او، یک موقعیت خوب برای یورنته ایجاد کرد اما این مهاجم اسپانیایی نتوانست از این فرصت استفاده کند.

بازی با همین روند ادامه داشت و تا اینکه در دقیقه 78، آژاکس بهترین موقعیت برای زدن گل دوم را از دست داد. نِرِس که در محوطه جریمه تاتنهام صاحب موقعیت شده بود، ضربه ای  زد که لوریس نمی توانست کاری برای مهار آن انجام بدهد اما توپ به تیر خورد و به زمین برگشت.

تلاش شاگردان پوچتینو برای زدن گل تساوی در دقایق پایانی هم ثمری نداشت و در نهایت این آژاکس بود که با یک پیروزی خارج از خانه ارزشمند، در آستانه صعود به دیدار نهایی قرار گرفت.