پدیده یک - استقلال صفر/ پدیده برای پرسپولیس بازی کرد؛ تاکتیک تیم شفر روی هوا!

پدیده یک - استقلال صفر/ پدیده برای پرسپولیس بازی کرد؛ تاکتیک تیم شفر روی هوا!

وبسایت رسمی فوتبالی- پدیده و استقلال به مصاف هم رفتند و در نهایت این پدیده بود که سه امتیاز حساس این مسابقه را به دست آورد.

به گزارش فوتبالی، تیم های استقلال و پدیده از ساعت 20:15 در ورزشگاه امام رضا مشهد در قالب هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند. استقلال فرصتی ایده آل برای پیش افتادن از تراکتور و سپاهان و کم کردن فاصله اش با پرسپولیس را از دست داد و دست خالی مشهد را ترک کرد. پدیده هم با این پیروزی کورسوی امیدش به قهرمانی را حفظ کرد و در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باقی ماند. 

تیم داوری:
داور وسط: 
کوپال ناظمی
کمک‌ها: بابک داوری و فرهاد مروجی
داور چهارم: محمد رسول ذورقی
کمک داور خط عبدالنبی پورخلف - محمدحسین ترابیان
ناظر: ابراهیم میرزابیگی

کارت زرد:
محمد قاسمی نژاد (42) و اکبر صادقی (45) و عبدالله حسینی(67) و میلاد فراهانی (89) از پدیده

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر(86-فرشید باقری)، منتظری، زکی پور(79-مهدی قائدی)، علی کریمی، روزبه چشمی، پاتوسی، شجاعیان(43-مرتضی تبریزی)، ایسما و همام طارق
سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب پدیده: میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریکی، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد، حسین مهربان، محمد قاسمی‌نژاد(63-سعید صادقی)، محمد آقاجانپور، بهنام برزای(60-محمدمهدی مهدی‌خانی)، مرتضی منصوری
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

لحظات حساس
نیمه اول
دقیقه 8:
گل اول پدیده توسط بهنام برزای. فرار بهنام برزای پشت سر مدافعان استقلال، چشمی و دانشگر، با ضربه این بازیکن همراه شد که ابتدا توپ از بین پاهای حسینی عبور کرد و در ادامه خود برزای توپ را وارد دروازه استقلال کرد.
دقیقه 38: ارسال کرنر از پاتوسی روی تیر یک با ضربه سر چشمی همراه شد و با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 44: ارسال همام روی تیر دوم با ضربه سر منتظری همراه شد و به بیرون رفت.
نیمه دوم
دقیقه 46:
شوت محکم علی کریمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 47: روی یک ضدحمله از بازیکنان پدیده با حرکت منصوری از چپ، ارسال امین قاسمی نژاد در آستانه ورود به دروازه استقلال با شیرجه حسینی دفع شد.
دقیقه 55: روی یک ضدحمله سریع برای استقلال با پاس کاری های ترکیبی پاتوسی و تبریزی، در نهایت شوت هافبک آفریقایی از زاویه بسته در محوطه جریمه با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 65: ارسال وریا غفوری از راست در محوطه شش قدم با ضربه سر کم جان پاتوسی در اختیار فراهانی قرار گرفت.
دقیقه 66: ارسال سعید صادقی روی یک ضربه کاشته در حوالی محوطه جریمه استقلال، با ضربه سر خطرناک بازیکن پدیده با اختلاف کمی از کنار دروازه حسینی نظاره گر به بیرون رفت.
دقیقه 68: ارسال امین قاسمی نژاد از سمت چپ روی سر مهربان در تیر دوم فرود آمد که ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 69: شوت سرکش و والی طارق همام از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.
دقیقه 75: شوت بغل پای پاتوسی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.
دقیقه 81: با ارسال از جناح راست و اثرگذاری بازیکنان استقلال توپ به قائدی رسید و ضربه این بازیکن در آستانه ورود به دروازه پدیده توسط مدافعان دفع شد.
دقیقه 83: در بهترین موقعیت پدیده برای دوبرابر کردن اختلاف، روی یک ضدحمله با ارسال از چپ ابتدا ضربه سر توسط حسینی دفع شد و در ادامه روی ریباند مهربان توپ را به بیرون زد.
دقیقه 85: روی یک ضدحمله ضربه سعید صادقی با واکنش حسینی به کرنر رفت.
دقیقه 87: روی حرکت قائدی و نفوذ او به محوطه جریمه، ضربه پای چپ این بازیکن با دفع ناقص فراهانی همراه شد و در ادامه هم در شلوغی صحنه مدافعان پدیده توپ را دور کردند.
دقیقه 94: با نفوذ وریا به محوطه جریمه پدیده در نهایت توپ پشت شش قدم به علی کریمی رسید که ضربه این بازیکن به آسمان رفت. 

حواشی:
* نیمکت نشینان استقلال در این بازی رحمتی، تبریزی، تیموری، سهرابیان، فرشید باقری، مهدی قائدی، محمدی مهر، رضا کریمی و سجاد آقایی هستند. گادوین منشا از فهرست 18 نفره استقلال خط خورده است.
* بهنام برزای پس از گل‌زنی به استقلال خوشحالی نکرد.
* داریوش شجاعیان که در نیمه اول جایش را به تبریزی داد، به وضوح از این تعویض ناراضی بود. ابتدا با تبریزی دست نداد و از سوی دیگر زمین خارج شد و در ادامه قصد نداشت روی نیمکت بنشیند و در بین راه تصمیمش را عوض کرد و روی نیمکت نشست. در این لحظه نیمکت نشینان استقلال او را دل داری دادند.
* در دقیقه 67 بازی در یک صحنه ایسما با بازیکنان پدیده درگیر شد که با تنش زیادی همراه شد و کادرفنی دو تیم هم در صحنه حاضر شدند. در نهایت کوپال ناظمی با یک کارت زرد به عبدالله حسینی نیمکت نشین به قائله خاتمه داد.
* در دقایق پایانی دوربین روی چهره دانشگر روی نیمکت رفت و این بازیکن اشک می‌ریخت. 

7413