چنگیز: فرهاد مجیدی، استقلال را با طراوت کرده است

چنگیز: فرهاد مجیدی، استقلال را با طراوت کرده است

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم پس از حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی، با طراوت و شاداب شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، عبدالعلی‌ چنگيز ‌‌از ‌شرايط‌ ليگ ‌حرف ‌زد. ‌شکست ‌پرسپوليس ‌در‌ آستانه ‌ديدارهای ‌حساس ‌هفته‌های‌ بيست ‌‌و ‌‌هفتم ‌و ‌بيست ‌‌و ‌هشتم ‌مقابل‌ الاهلی،‌استقلالی ‌ها ‌را ‌اميدوار ‌كرده ‌تا‌ رقيب ‌سنتی ‌در ‌صدر ‌جدول ‌باز ‌هم ‌امتياز‌ از ‌دست ‌بدهد ‌و ‌در ‌نقطه ‌مقابل ‌استقلال‌ احيا شده ‌بتواند ‌شکست ‌شهرآورد ‌را‌ جبران ‌كند ‌و ‌به ‌پرسپوليس ‌برسد.‌ پرسش ‌و ‌پاسخ ‌ما ‌با ‌گلزن ‌اسبق ‌استقلال‌ را ‌می ‌خوانيد.‌

‌وضعيت ‌استقلال ‌برای ‌ديدار ‌با‌ پديده ‌چطور ‌است؟
خوشبختانه استقلال به روند طبيعی خودش برگشته است. اين تيم در سال جديد با شكستی كه در شهرآورد داشت تا حدودی افت كرد ولی بار ديگر به روند خوب قبل از عيد برگشت و اصطلاحاً خودش را پيدا كرد. فكر می كنم استقلال در دور برگشت بهترين نتايج را بين ديگر تيم های ليگ برتری گرفته است.

‌با ‌توجه ‌به ‌نتايج ‌ديگر ‌رقبای‌ صدر ‌جدولی ‌در ‌اين ‌هفته‌ها‌ پيش‌بينی ‌تان ‌از ‌4‌ هفته ‌پايانی ‌ليگ ‌و‌ شانس ‌قهرمانی ‌برای ‌استقلال ‌چيست؟
وقتی درباره تيم ها حساب و كتاب امتيازی و البته نوع بازی را بررسی می كنيم می بينيم هر دو تيم استقلال و پرسپوليس طوری در ليگ حضور يافته اند كه تماشاگران شان را راضی كرده اند. البته كه با نگاه سطحی به جدول می توان متوجه امتيازات خوب پرسپوليس و در ادامه بخت بالای اين تيم برای قهرمانی شد اما اين با شانس خوب ممكن است.

‌چطور؟

الان پرسپوليس به الاهلی باخته است. اين يكی از عجيب ترين ديدارهای فوتبالی بود كه يك تيم فوق العاده در مسابقه برنده و تيم بهتر بازنده شد! اگر پرسپوليس با همان روندی كه روبه روی الاهلی بازی كرد به ليگ برگردد وضعيت برای استقلال سخت می شود ولی اگر تحت تأثير اين شكست پرسپوليس روح و روان مناسبی برای ديدار با سپاهان نداشته باشد قطعاً رو به روی تيم خوب اين روزهای امير قلعه نويی و بعد تراكتورسازی در تبريز به دردسر می افتد و اين می تواند فرصت مناسبی برای استقلال باشد. به وضعيت بد روحی پرسپوليسی ها بايد خستگی ناشی از سفر به دبی و فشار ديدارهای 4 روز در ميان را هم اضافه كرد.

‌در ‌نبود ‌فرشيد ‌اسماعيلی ‌چه‌ بازيکنی ‌می ‌تواند ‌جايی خالی ‌اش ‌را ‌در ‌ميانه ‌زمين ‌بر‌ای‌ بازيسازی ‌پر ‌كند؟

همام طارق! بازيكنی كه در تركيب اصلی تيم ملی عراق بازی می كند بازيكن كمی نيست. طارق هم طراح است و هم در كارهای دفاعی بازی خوبی ارائه می كند. او يك بازيكن بين المللی است كه جای خالی فرشيد را به درستی پر می كند.

‌نقش ‌فرهاد ‌مجيدی ‌در ‌نتايج‌ اخير ‌استقلال ‌چقدر ‌است؟
وجود افرادی مانند اصغر حاجيلو و فرهاد مجيدی در تيم استقلال نعمت است. اين افراد عمر و جوانی شان را برای اين تيم هزينه كرده اند و برای بالا بردن پرچمش هر كاری می كنند. شما ببينيد از وقتی فرهاد مجيدی به كادر فنی استقلال اضافه شده چقدر تيم شاداب تر و هجومی تر بازی كرده است؟ فرهاد مجيدی با حال و هوايی كه به تيم داده اوضاع استقلال را بهاری و پرطراوت كرده است.

‌چقدر ‌به ‌قهرمانی ‌تيم‌ محبوب‌تان ‌اميدواريد؟
اين آرزوی من است كه پس از چند فصل استقلال با اقتدار قهرمان ليگ برتر شود ولی بايد اين نكته را در نظر داشت كه در وضعيت سخت پرسپوليس، استقلالی ها هرگز نبايد اشتباهی مرتكب شده و لغزشی داشته باشند چون پشيمانی اش فقط برای آنها نخواهد بود و ميليونها هوادار را غمگين می كند.

4344