کارشناس داوری آ.اس: گل یورنته مردود بود

کارشناس داوری آ.اس: گل یورنته مردود بود

سایت رسمی فوتبالی- ایتورالده گونزالس داور سرشناس و بازنشسته اسپانیایی به عنوان کارشناس داوری روزنامه آ.اس به تحلیل صحنه های جنجالی دیدار دو تیم منچسترسیتی و تاتنهام پرداخته است.

به گزارش فوتبالی آقای گونزالس معتقد است که گل سوم تاتنهام که توسط فرناندو یورنته به ثمر رسید نباید از سوی داور ترکیه ای بازی پذیرفته می شد. چرا که توپ بعد از برخورد با دست یورنته و سپس به لگن او، وارد دروازه سیتی شد. گونزالس دراین باره گفته:« یورنته اول توپ را با دستش لمس کرد و سپس با کمرش به توپ ضربه زد و قوانین یوفا دراین باره روشن و واضح است: نمی توانی گلی این چنینی را بپذیری؛ حتی اگر توپ به صورت غیر عمد به دست بازیکن برخورد کرده باشد.


در ابتدا، جونیت چاکر داور ترکیه ای بازی این گل را پذیرفت و بازیکنان تاتنهام به شادی پرداختند. سپس از سالن وار به داور توصیه شد تا صحنه گل را بازبینی کند. آقای چاکر به کنار زمین آمد و صحنه بحث برانگیز را تماشا کرد. داور ترکیه ای براین باور بود که اتفاق نادرست و خطایی رخ نداده و درنتیجه گل یورنته را پذیرفت؛ گلی که منجر به صعود تاتنهام به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

صحنه آفساید آگوئرو در گل استرلینگ

این اتفاق در دقیقه 93 بازی رخ داد. رحیم استرلینگ برای سیتی گلزنی کرد تا بازی 4-4 شود و بازیکنان سیتی بعد از این گل به شادی پرداختند. مجددا از سالن وار به آقای چاکر توصیه شد تا صحنه گل را بازبینی کند. سرخیو آگوئرو ، بازیکنی که پاس گل را به استرلینگ رساند در آفساید بود. این بار داور ترکیه ای این گل را مردود اعلام کرد که شادی بازیکنان سیتی تبدیل به کابوس شود.


6363