قیمت خرید بازیکنان آژاکس نصف قیمت رونالدو هم نبود!

قیمت خرید بازیکنان آژاکس نصف قیمت رونالدو هم نبود!

سایت رسمی فوتبالی – در فوتبال امروز زیاد پیش می‌آید که بازیکنان با قیمت‌های 8 یا حتی 9 رقمی جابجا شوند. اما آژاکس توانسته با بودجه‌ای بسیار اندک تیمی بسازد که رئال مادرید و یوونتوس را از لیگ قهرمانان کنار می‌زند.

در واقع ترکیبی که آژاکس در برابر یوونتوس به میدان فرستاد کمتر از نیمی از قیمتی بود که یووه برای خرید کریس رونالدو پرداخته بود. در این میان، فرنکی دی‌یونگ با قیمت تنها یک یورو خریداری شده بود! البته باشگاه ویلم که دی‌یونگ را به آژاکس فروخت، از 75 میلیون یورو مبلغ انتقال این بازیکن به بارسلونا، 10 درصد را از آن خود خواهد کرد.

چهار بازیکن آژاکس محصول آکادمی این تیم بودند (جوئل فلتمن، ماتایس دی‌لیخت، نصیر مزراوی و دانی فان‌ده‌بیک) و لاسه شون هم به‌صورت آزاد از NEC به آژاکس پیوست. به این ترتیب پنج نفر از بازیکنان آژاکس حتی یک سنت هم خرج نداشتند.

گران‌ترین بازیکن تیم اریک تن‌هاخ دالی بلیند بود که پرورش‌یافته آکادمی آژاکس بود اما با قیمت 16 میلیون یورو از منچستریونایتد خریداری شد. حکیم زیاش، دوشان تادیچ و داوید نرس همه با قیمت حداکثر 12 میلیون یورو خریداری شدند. آندره اونانا که پرورش‌یافته بارسلونا است 150 هزار یورو خرج داشت. 

حالا ارزش بازیکنانی که یوونتوس را حذف کردند حدود 330 میلیون یورو است، و دی‌یونگ (75 میلیون) و دی‌لیخت (70 میلیون) بیشترین ارزش را در میان آنها دارند.

8444