داستان یک جدایی تلخ: نه رئال بدون کریس موفق بود و نه کریستیانو بدون رئال!

داستان یک جدایی تلخ: نه رئال بدون کریس موفق بود و نه کریستیانو بدون رئال!

 سایت رسمی فوتبالی- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس بعد از 9 فصل در رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند.

دربازی سه شنبه شب تورین، کریس رونالدو اگرچه برای یووه گلزنی کرد، اما برد 1-2 آژاکس، حکم به حذف یوونتوس داد تا کریس برای اولین بار از فصل 10-2009 به بعد (دقیقا همان سالی که به رئال مادرید پیوست)، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشته باشد.از زمان انتقال کریس به رئال مادرید، مسیر آنها با هم یکی شد و رئال ورونالدو شانه به شانه هم دراروپا رشد کردند. در طول این بازه 9 ساله، کریس با پیراهن رئال 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و از زمانی که او رئال مادرید را ترک کرد، هنوز کسی نتوانسته جای خالی اش را در ترکیب تیم مادریدی پر کند.

اما ماجراجویی جدید کریس رونالدو دست کم در اروپا، آنچنان که باید و شاید دلنشین و جذاب پیش نمی رود. حالا نه تنها یوونتوس از گردونه لیگ قهرمانان اروپا حذف شده، بلکه آمار گلزنی او در رقابتهای اروپایی نیز خدشه دار شده است.

کریس در ایتالیا در 38 بازی، 26 گل به ثمر رسانده و اگرچه که هنوز چند بازی دیگر تا پایان فصل فرصت خواهد داشت، اما میانگین گلزنی اش فاصله زیادی با آمار یک سال پیشش (با زدن 44 گل در 44 بازی) دارد. در هفت دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا، کریس هر فصل را با تعداد گلهای زیادی به پایان می برد. (10 گل، 12 گل، 17 گل، 10 گل، 16 گل، 12 گل و 15 گل) . اما او این فصل کارش در لیگ قهرمانان اروپا را تنها با زدن 6 گل به پایان برد. این آماری بود که از فصل 11-2010 به بعد (ضعیف ترین فصل رونالدو در پیراهن رئال) و حذف در مرحله نیمه نهایی به دست بارسلونا، تکرار نشده بود.

در اولین سال حضور کریس رونالدو در رئال، آنها درمرحله یک هشتم پایانی به دست المپیک لیون از گردونه رقابتها خارج شدند و آن فصل آخرین باری بود که رئال نتوانسته بود تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد ( اتفاقی که این فصل هم تکرار شد.)

او که در 9 سال گذشته با رئال مادرید افتخارات فراوانی را کسب کرده بود در سه دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا در بازیهای فینال حضور داشت. تابستان گذشته او تصمیم به ترک رئال گرفت تا ماجراجویی تازه ای را در فوتبال ایتالیا تجربه کند و در طول این فصل شنیده می شد که رئال مادرید بیشتر دلتنگ کریس رونالدو است تا کریس دلتنگ رئال.

با برد تماشایی آژاکس آمستردام مقابل یوونتوس، حالا همه فوتبال دوستان، به تعریف و تمجید از تیم هلندی مشغولند. آژاکس در خانه یوونتوس عملکرد حیرت آوری را به نمایش گذاشت؛ آنها بدون استرس و بدون ترس، تنها با ارائه فوتبالشان توانستند کریستیانو رونالدو و یارانش را از گردونه رقابتها حذف کنند. آژاکس در دور قبل رئال مادرید بدون کریس را حذف کرد و در مرحله یک چهارم پایانی هم کریس رونالدو و یوونتوس را کنار زد تا برخلاف تمام پیش بینی ها به مرحله نیمه نهایی برسد.



درمرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای این فصل نه کریستیانو رونالدو را خواهیم دید و نه رئال مادرید را... زوجی که شاید بهتر بود از هم جدا نمی شدند و درکنار هم می ماندند و گویا درکنار هم بودن آنها موفقیتهای بیشتری را به همراه داشت. کریس با پیراهن رئال سالهای پرافتخاری را پشت سرگذاشت و حالا مشخص است که هم رئالی ها دلتنگ کریس هستند وهم کریس دلتنگ سالهای موفق حضور در رئال.

6363