گزارش ویژه/ از نویمایر و گرو تا ایسما و پاتوسی؛ تفاوت از زمین تا آسمان

گزارش ویژه/ از نویمایر و گرو تا ایسما و پاتوسی؛ تفاوت از زمین تا آسمان

وب سایت رسمی فوتبالی- بعضی ها می گویند برای قهرمانی در یک جام فقط نیاز نیست خرید های بزرگی انجام داد و البته ممکن است معمولی به اندازه ای در یک تیم رشد می کند که کسی فکرش را هم نمی کند.

به گزارش فوتبالی، ماجرای خرید بازیکن های ناکارآمد خارجی درلیگ برتر فقط ماجرای دیروز و امروز نیست و در این 18 دوره ای که لیگ برتر برگزار شده، بیشتر انتقال ها با توجه به شرایط مالی باشگاه ها و واسطه ها به بن بست خورده است. 

همین ابتدای فصل استقلال برای جذب الحاجی گرو و مارکوس نویمایر کفش آهنی به پا کرد اما خریدهایی که برف زمستان پایتخت را ندیدند و در نیم فصل از استقلال حتی با وجود مخالفت سرمربی استقلال جدا شدند. هواداران اصلا از این دو بازیکن خاطرات خوبی را به خاطر ندارند حتی اگر بخواهیم تئوری بی توجهی بازیکنان استقلال به این بازیکنان را جدی بگیریم وقتی کیفیت فنی پاتوسی، ایسما و طارق همام و حتی منشا را با نویمایر و گرو مقایسه می کنیم خیلی راحت متوجه می شویم که نویمایر و گرو چقدر بی کیفیت بوده اند.

اختلاف فنی بین نویمایر و گرو با پاتوسی، ایسما، منشا و حتی طارق زمین تا آسمان است و حالا خود شفر هم معتقد است نویمایر و گرو دردوران حضورشان در استقلال کاملا خنثی بودند. نویمایر با برچسب بازی کردن در منچستر یونایتد و الحاجی گرو با تجربه سالها بازی در لیگ سوئد و تیم اوسترشوندس وارد استقلال شدند اما در نهایت همه را مایوس کردند. 

پاتوسی در بازی مقابل سپاهان درست در لحظات آخر این دیدار بازهم توانایی های خود را به رخ لیگ و فوتبال ایران کشید و با یک شوت دیدنی دروازه پیام نیازمند را باز کرد و در شبکه های اجتماعی همه به یاد یک نفر افتادند. آن هم مهدی طارمی و موقعیتی که در بازی ایران – پرتغال و در واپسین لحظات نصیبش شد. موقعیتی که به طارمی با بی دقتی تمام از دست داد. اگر طارمی آن توپ را به گل تبدیل می کرد، ایران می توانست به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند اما اینجاست که سطح بازیکنان مشخص می شود.

منشا و ایسما هم در دقایقی برای استقلال به میدان رفته کیفیت فنی خوبی از خود به نمایش گذاشته شاید اگر ایسما در شروع نیم فصل دوم اضافه وزن کمتری داشت سریعتر به نقطه ایده آل می رسید و می توانست خیلی بیشتر از اینها برای استقلال مفید باشد. نکته جالب در خرید ایسما و پاتوسی رقم قرار داد آنهاست که با قیمت بسیار مناسب و زیر 100هزار دلار پیراهن آبی های پایتخت را برتن کرده اند. حالا در این میان برخی دوست دارند نقش برخی مدیران استقلال را در جذب پاتوسی، ایسما، طارق و منشا کم رنگ کنند و به نوعی آز آب گل آلود ماهی بگیرند غافل از اینکه خرید بازیکن خوب و باکیفیت در سال های اخیر برای فوتبال ایران به یک چالش تبدیل شده است را باید یک موفقیت دانست.

1984