سرپرست کمیته داوران: شاید دایی برای کرنر تیمش حق داشته باشد

سرپرست کمیته داوران: شاید دایی برای کرنر تیمش حق داشته باشد

وبسایت رسمی فوتبالی- سرپرست کمیته داوران گفت:دایی روز گذشته تیمش یک بازی خیلی خوب مقابل پرسپولیس انجام داد و شاید حق داشته باشد آن کرنر دقایق آخر تیمش زده شود ولی در مجموع از داوری راضی بود. 

به گزارش فوتبالی، علیرضا سهرابی در خصوص استفاده از VAR گفت:کارگروهی تشکیل شده که مسئول آن آقای رفعتی هستند و قرار است تمامی اطلاعات آن از طریق آقای رفعتی به بیرون منتقل شود.

وی در خصوص تصمیمات کمیته داوران در ۵ هفته آخر لیگ گفت و اینکه دایی دیروز به داوری معترض بود گفت: ما گروهی هستیم که سعی می‌کنیم کار را به بهترین شکل جلو ببریم. اتفاقا معتقدم داوران آرامش خوبی دارند و مربیان هم خیلی خوب با داوران همکاری کرده اند. از نظر من تیم ها هم از داوری های این هفته ها راضی هستند. کار ما در این ۵ هفته این است که آرامش را منتقل کنیم. اینکه یک کرنر گرفته نشده موضوع چندان مهمی نیست. علی دایی روز گذشته تیمش یک بازی خیلی خوب مقابل پرسپولیس انجام داد و شاید حق داشته باشد آن کرنر دقایق آخر تیمش زده شود ولی در مجموع از داوری راضی بود.

وی در خصوص حضور داوران لیگ برتری در لیگ یک گفت: ما سعی می‌کنیم از داوران نهایت استفاده را ببریم. برخی از بازی های لیگ دسته اول ما سنگین تر از لیگ برتر است. باید ملاحظه کنیم که مثلا داوری برای تیم استانش سوت نزند و سعی می‌کنیم کاری کنیم که شائبه ایجاد نشود. ممکن است برای فصل بعد 3-4 داور لیگ دسته اولی به لیگ برتر بیایند و شاید هم داورانی که در لیگ برتر خیلی خوب نبودند در لیگ یک قضاوت کنند.

سرپرست کمیته داوران در ادامه در خصوص اینکه آیا در دسته‌های پایین تر موردی بوده که داوران وارد شرطبندی شوند گفت: من تا حالا چنین چیزی را ندیده ام و نشنیدم. داوران ما تا حالا اصلا وارد این بازی ها نشده اند. البته هر جایی که نظارت نباشد احتمال اینکه اتفاقی رخ بدهد هست. اگر محکم کاری از طرف فدراسیون می شود برای نظارت است که خدای ناکرده اتفاقی رخ ندهد وگر نه تاکنون چیزی در این مورد نه دیده ام و نه شنیده ام. 

سهرابی در خصوص اینکه VAR چقدر می‌تواند کمک کند که داروان اشتباه نکنند گفت: این سیستم را اول آزمایش می‌کنند. وقتی فیفا این سیستم را در جام جهانی اجرا می‌کند یعنی چند سال آن را کارشناسی کرده است. مطمئنا این سیستم می‌تواند مثمر ثمر باشد که فدراسیون هم تصمیم گرفته از این سیستم استفاده کند.



9697