تصمیم تونی کروس برای ترک رئال مادرید

تصمیم تونی کروس برای ترک رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی- طبق گزارش منتشره در روزنامه آ.اس تونی کروس ستاره 29 ساله و آلمانی رئال مادرید در فکر ترک پایتخت اسپانیا در فصل تابستان است. او به فکر تغییر آب و هوا افتاده و احتمال می رود که تا چند ماه دیگر اسپانیا را ترک کند.

جدایی تونی کروس از رئال، علاوه بر آنکه باعث می شود تا رئالی ها رقم دستمزد بالای او را در صندوق نگه دارند، بلکه فضای خالی در میانه میدان برای خرید بازیکنانی مثل پوگبا یا اریکسن که حسابی موردعلاقه زیدان هستند را باز خواهد کرد.

فصل 19-2018، یکی از ضعیف ترین فصلهای کروس در مادرید، از زمان انتقالش به این تیم درسال 2014 بود ودرطول این مدت انتقادات زیادی از عملکرد او درترکیب تیم مادریدی به گوش رسیده. به عنوان مثال برند شوستر سرمربی سابق و آلمانی رئال مادرید در گفتگو با برنامه ال ترانسیستور در انتقاد از عملکرد کروس در ترکیب این فصل رئال گفت:« درحال حاضر کروس یک تراکتور دیزلی است. دیگر آن اقتدار قبل را ندارد و کاری انجام نمی دهد.»

به گزارش فوتبالی، آنچه مسلم است، افت چشمگیری روحی این بازیکن آلمانی است. در روز پنجم مارس و در بازی برگشت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، آژاکس آمستردام موفق شد تا رئال مادرید را از گردونه لیگ قهرمانان اروپا کنار بزند و در آن بازی، تونی کروس یکی از بازیکنانی بود که عملکرد ضعیفی داشت. کروس در آن بازی 24 توپ را از دست داد و 11 پاس اشتباه داشت. 

این آمار خیلی ضعیفی برای تونی کروس بود؛ چرا که از جمله ویژگی های قابل توجه او دقت و اطمینان درپاسهایش به شمار می رفت. یکی از توپهایی که کروس از دست داد، منجر به گل اول آژاکس در آن بازی شد.

این درحالی است که در طول سالهای اخیر کروس به طرز فوق العاده ای در تیم مادریدی جا افتاده بود. او در طول دوران حضورش در رئال با این تیم به 12 جام قهرمانی رسید ولی حالا براین باور است که دوران حضورش در رئال به سر آمده و قصد دارد تا به تیم دیگری برود. کروس سالها پیش و بعد از کسب افتخارات فراوان با پیراهن بایرن هم تصمیم به ترک این تیم و پیوستن به رئال مادرید گرفت و حالا به نظر می رسد که زمان ترک رئال فرا رسیده. 

البته حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت او در چه تیمی رقم خواهد خورد. مدیران رئال، کروس را به عنوان یکی از مهره های ارزشمند تیمشان در کسب موفقیتهای سالهای اخیر می دانند و قطعا به آسانی او را از دست نخواهند داد. کروس که تا سال 2022 با رئال قرارداد دارد، در سالهای اخیر مشتریان فراوانی داشته و به عنوان مثال در تابستان 2018، سران یونایتد تلاش زیادی برای به خدمت گرفتنش انجام دادند و حالا هم اگر تصمیم به ترک رئال بگیرد، بی تردید تیمهای بزرگی به دنبالش خواهند بود.

6363