رئیس سابق یونایتد: می خواستیم زیدان را بخریم ولی فرگوسن نپذیرفت

رئیس سابق یونایتد: می خواستیم زیدان را بخریم ولی فرگوسن نپذیرفت

سایت رسمی فوتبالی- مارتین ادواردز، رئیس سابق باشگاه منچستریونایتد یکی از چهره های افسانه ای این باشگاه است. زمانی که او به سمت ریاست یونایتد برگزیده شد این باشگاه تنها دو میلیون پوند ارزش داشت . حالا خودش در گفتگو با گاتزتادلوسپورت گفته:« زمانی که من رئیس یونایتد شدم، ارزش باشگاه 2 میلیون پوند بود و وقتی باشگاه را ترک کردم، ارزش باشگاه 800 میلیون پوند بود. »

به گزارش فوتبالی او از سال 1980 تا 2003 در تاریخ طلایی باشگاه یونایتد مشارکت داشت و حالا رئیس افتخاری باشگاه است و به بهانه رویارویی یونایتد با بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در این گفتگو شرکت کرده است. آقای ادواردز درمورد صعود یونایتد به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا گفت:« بازی شهر پاریس یک معجزه بود. وقتی در خانه 0-2 می بازی، بازگرداندن ورق خیلی سخت خواهد بود. بارسلونا بهترین تیم دنیاست که زیباترین فوتبال را ارائه می کند و خط حمله ای استثنایی دارد. آنها بازیکنان خطرناکی مثل مسی، سوارز و راکیتیچ را در اختیار دارند و من ترجیح می دادم که در این مرحله به پورتو یا تاتنهام برمی خوردیم.»

او در پاسخ به سوالی در مورد مسی،به مقایسه او با رونالدو پرداخت و گفت:« مسی بیشتر بازیکن تیم است و این را حتی در شادی های بعد از گلش نیز می توان دید. کریس خودخواه تر است و وقتی گل می زند، طبق عادت می ایستد تا هم تیمی هایش به سراغش بیایند.»

آقای ادواردز که یونایتد در طول دوران مدیریتش به 24 جام قهرمانی رسید ، درمورد دوران حضور رونالدو در تیمش گفت:« این افسانه وجود دارد که ما در ماه آگوست دیدار دوستانه ای مقابل اسپورتینگ برگزار کردیم و بعد از آن بازی، بازیکنان به نزد فرگوسن رفتند تا او را برای خرید رونالدو متقاعد کنند:"استاد بخریدش" ولی واقعیت این بود که فرگوسن به لطف کی روش، او را می شناخت و مدتها کریس رونالدو را زیر نظر داشت. کریس رشد خوبی داشت و هیچ کدام از ما نمی توانستیم تصور کنیم که به این سطح برسد.»

ادواردز در مورد نیمار گفت:« او بازیکن خوبی است ولی خیلی تمارض می کند وبیش از حد خودش را زمین می اندازد.» و نظرش درمورد امباپه بدین ترتیب بود:«او جوانی سرعتی وباکیفیت است و در جام جهانی مرا حسابی تحت تاثیر قرار داد.»

آقای ادواردز درمورد بازیکنی که همیشه دوست داشته برای تیمش خریداری کند، از زیدان نام برد و گفت:« زیدان در بوردو بازی می کرد و بسیاری از استعدادیابهای بزرگ او را به من توصیه کردند ولی فرگوسن به من گفت که دراین پست کانتونا را دارد و به زیدان نیازی نداریم. حتی کانتونا هم به فرگوسن گفت:"استاد، زیدان را بخرید، او فوق العاده است." ولی فرگوسن حرفش را گوش نکرد و به جای او گاسکوئین و شیرر را خریدیم.»

بحث بعدی درمورد آینده پوگبا بود. ادواردز دراین باره گفت:« او بازیکنی باکیفیت، قدبلند، سریع، ورزشکار و قدرتمند است که می داند که درهرلحظه چه باید بکند؛ پاس گل بدهد، گل بزند یا.... با حضور سولشر روی نیمکت مربیگری یونایتد،او دوباره به سطح خوبش بازگشته است. ارتباط مورینیو نه با بازیکنان تیم خوب بود و نه با هواداران. او دراین شغل احساس رضایت نداشت و تنها در هتل زندگی می کرد و اگر کارت را دوست نداشته باشی، نمی توانی به بقیه انگیزه بدهی. درعین حال مورینیو در جمع از شاگردانش انتقاد می کرد واین کاری بود که فرگوسن هرگز انجامش نداده بود. او در خلوت ، گله هایش را مطرح می کرد.»

6363