پیش‌بازی استقلال - سایپا؛ بازگشت به کورس قهرمانی یا بحران؟

پیش‌بازی استقلال - سایپا؛ بازگشت به کورس قهرمانی یا بحران؟

سایت رسمی فوتبالی - استقلال  اولین بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر را در روز چهارشنبه 14 فروردین ساعت 17:45 مقابل سایپا برگزار خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، استقلال پس از شکست در دربی به سه امتیاز بازی مقابل سایپا برای خروج از بحران نیاز دارد. تیم شفر می داند که با توجه به رقابت داغ میان پنج تیم بالای جدول، کوچک ترین لغزش می تواند امیدهای آنها برای قهرمانی را از بین ببرد و به همین خاطر حق کوچک ترین اشتباهی را ندارند.

استقلالی ها می خواهند نشان بدهند که شکست مقابل پرسپولیس اتفاقی بوده چرا که آنها قبل از دربی 89، در پنج بازی پیاپی لیگ به پیروزی رسیده بودند و اگر دوباره به همان روند برگردند، می توانند به هفت بازی باقیمانده تا پایان لیگ و کسب قهرمانی امیدوار باشند. از سویی دیگر این بازی برای خروج از حاشیه های روزهای اخیر آبی پوشان هم خیلی مهم است. مسلما نشان دادن اتحاد بازیکنانی نظیر فرشید اسماعیلی با ایسما و پاتوسی حائز اهمیت بالایی است. اسماعیلی این فرصت را دارد تا با هواداران پس از آن که پنالتی کلیدی دربی را از دست داد، آشتی کند.

در سمت دیگر سایپا قرار دارد. قطعا تکرار موفقیت فصل گذشته و کسب سهمیه آسیایی برای تیم دایی چیزی شبیه به یک رویاست اما همین نکته است که آنها را خطرناک می کند چرا که طبیعتا چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت و استرسی را نه برای کسب سهمیه آسیایی و نه برای سقوط حس نمی کنند. سایپا در نیم فصل دوم شکست نخورده است. این تیم با 27 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته و دو امتیاز از فولاد کمتر دارد اما با توجه به این که دو بازی معوقه دارند، می توانند به بهتر شدن شرایطشان در جدول امیدوار باشند. 

وضعیت در جدول: سایپا با 27 امتیاز از 21 بازی در رده هفتم جای گرفته و استقلال با 43 امتیاز در رده چهارم جای گرفته که پنج امتیاز تا پرسپولیس صدرنشین فاصله دارد.

بازی قبلی: تیم علی دایی میزبان نساجی بود که به تساوی بدون گل رضایت داد و استقلال با گل نوراللهی از پرسپولیس شکست خورد.

آخرین تقابل: در بازی رفت لیگ برتر،  گل وریا غفوری در دقیقه 81 باعث شد تا استقلال با نتیجه دو بر یک پیروز شود. البته در بازی جام حذفی سایپا توانست استقلال را در ضربات پنالتی حذف کند. در حقیقت هر کدام از دو تیم در این فصل یک بار دیگری را شکست داده است.