علیرضا مرزبان: بازیکنانم شرافت داشتند/ مشابه پنالتی سپاهان برای ما گرفته نشد!

علیرضا مرزبان: بازیکنانم شرافت داشتند/ مشابه پنالتی سپاهان برای ما گرفته نشد!

وب سایت رسمی فوتبالی- علیرضا مرزبان پس از شکست یک بر صفر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مقابل سپاهان اصفهان اظهار داشت: ای کاش می‌توانستیم گل بزنیم و با یک امتیاز از اینجا برویم. با کیفیت بازی که داشتیم، از تیمم راضی هستم. می‌دانم این بازی‌ها به اعتماد به نفس تیمم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست استرس داشتیم. باید تصویر پنالتی سپاهان را ببینم. چون مشابه آن صحنه برای ما اتفاق افتاد و داور پنالتی نگرفت. تلاش کردیم در نیمه اول کنترل زمان و مکان را داشته باشیم، اما از این شرایط خارج شده بودیم. سعی کردیم بازی را در نیمه دوم کنترل کنیم. دو بازیکن‌مان را هم تعویض کردیم که نتیجه‌ای نداشت.

سرمربی نفت مسجدسلیمان با اشاره به انگیزه بالای تیمش مقابل تیم‌های بالای جدولی تصریح کرد: از میان تیم‌های بالای جدولی تنها با پدیده بازی داریم و سایر دیدارهای ما برابر تیم‌های همسایه خودمان است. باید در مسجدسلیمان به مصاف استقلال خوزستان، سپیدرود و ماشین‌سازی برویم. می‌توانیم از این دیدارها امتیاز بگیریم و امیدوارم با دو برد خوب در لیگ برتر بمانیم تا به تیمی که گریبانگیر مشکلات زیادی بوده، کمک کرده باشیم.

مرزبان با بیان اینکه اعضای تیمش تلاش می‌کنند آرامش خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: خودمان هواداران را به آرامش دعوت می‌کنیم و با کار فنی جلو می‌آییم. دید ما باید به بقا در لیگ برتر باشد و دچار هیچ استرسی نشویم تا کار حرفه‌ای خود را ادامه دهیم.

وی با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: بازیکنانم شرافت داشتند. ما نباید مشکل را در جای دیگری ببینیم. در جامعه ما رسم است که هر جا شکستی رخ می‌دهد، بهانه‌های بزرگی وجود دارند، اما ما خودمان را از این شرایط جدا کردیم و تلاش می‌کنیم با واقعیت پیش برویم.

در اواخر نیمه دوم، پروژکتورهای سمت دروازه نفت مسجدسلیمان خاموش شد. سرمربی نفت در پاسخ به این پرسش که آیا اگر تیمش در این دقایق گل می‌خورد، از خاموش شدن پروژکتورها گلایه می‌کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: نه. چون در این صورت دید مهاجمان حریف هم کم بود.

مرزبان که دو سال به عنوان مربی در تیم سپاهان فعالیت می‌کرد، درخصوص شرایط این تیم در آن زمان اظهار داشت: دو سال در اینجا حضور داشتم و اختلافات بزرگی درون تیم بود. بازیکنان اختلاف زیادی داشتند و همیشه یک مقصر در وسط بود. بازیکنان به سه گروه تقسیم شدند و ما جلسات مختلفی با هم داشتیم. تلاش می‌کردیم رهبر این گروه‌ها را به خودمان نزدیک کنیم. باید از محرم نویدکیا یاد کنم که نقش بزرگی داشت. در این شورای پنج نفره،‌ سیدجلال حسینی، رحمان احمدی، محسن بنگر و یک بازیکن دیگر حضور داشتند.

و ی با بیان اینکه در این شورا، دلایل سقوط و نقاط ضعف تیم بررسی می‌شد، گفت: تیم ما از لحاظ فنی ضعیف نبود، اما اعضای تیم روابط درونی خوبی با هم نداشتند و حس خوبی در رختکن وجود نداشت. تیمی که می‌خواهد از منافع باشگاه دفاع و با قدرت بازی کند، به همبستگی نیاز دارد، اما شرایط به گونه دیگری بود. ما حتی در پس از بازی اول، تصمیم به اخراج یک بازیکن گرفتیم.

مربی پیشین سپاهان با اشاره به جذب برونو سزار گفت: جذب او در نقل و انتقالات نیم‌فصل، مسئله حساسی بود. به ما گفتند که او یک بازیکن خوب است و تلاش کردیم او را با پول خیلی کم به خدمت بگیریم. لئو استپانیان در این مورد خیلی به من کمک کرد. من در آن زمان در آلمان بودم و به لئون گفتم می‌خواهم ببینم او احساس تیمی دارد یا برای خودش بازی می‌کند. پس از صحبت‌های انجام شده، فهمیدیم که سزار بازیکن خیلی خوب و باکیفیتی است.

«ثبات در یک تیم، نقش اول را بازی می‌کند»، مرزبان ضمن بیان این جمله گفت: ثبات در کادر فنی، کادر رهبری و جذب بازیکنان هم خیلی مهم است. وقتی یک تیم می‌خواهد قطبی بزرگ باشد و به درخشش بزرگی برسد، اعضای تیم باید نیاز کمی به ترمیم داشته باشند. سپاهان در کنار استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس شانس کسب قهرمانی لیگ برتر را دارد. البته پدیده هم مدعیِ در سایه جام محسوب می‌شود. در اصفهان پتانسیل زیادی وجود دارد و با این ورزشگاه و احساس مثبتی که وجود دارد، سپاهان مدعی قهرمانی است، اما هیچ تیمی را تا روز آخر قهرمان نمی‌بینم و قهرمان در روز آخر مشخص می‌شود.

2526