کارشناسی دربی از نگاه نوذر رودنیل

کارشناسی دربی از نگاه نوذر رودنیل

وب سایت رسمی فوتبالی- نوذر رودنیل در مورد انتخاب خورشیدی و علی میرزابیگی به عنوان تیم داوری دربی گفت: به نظر من این انتخاب  یک ریسک بزرگی بود که کمیته داوران برای این بازی انجام داد.لذا  درخصوص این بازی وظیفه خود دانستم که نکات مهم این بازی را در خصوص تیم داوری اعلام کنم.

به گزارش فوتبالی، رودنیل در ابتدا گفت: خدا را شکر که باتوجه به سختی و حساسیت بالا وحضور انبوه تماشاچیان قضاوت خوبی داشتند. دوندگی و جای گیری های داور خوب بود. این در حالی بود که اخطارهایی که در این بازی به بازیکنان ۲ تیم داد صحیح بودند و خطاهای اعلام شده درست بودند. البته درنیمه اول می توانست چند اخطار بدهد.یعنی باقری و منشا و...

رودنیل ادامه داد :دردقیقه ۴۳پنالتی را به نفع استقلال به درستی اعلام کرد اما نباید وقتی هدست دارند حضوری مشورت کنند. طبق تنبیهات قانون چهاردهم ضربه پنالتی باید تکرار می شد. علت آن هم حرکت بازیکنان ۲ تیم قبل از ضربه بود. 

رودنیل ادامه داد: درنیمه دوم انصافا تیم داوری قضاوت خوبی داشتند به دلیل اینکه تمام خطاها را گرفت وهیچ گونه آوانتاژی نداد و بازی را کاملا در اختیار گرفت. فقط یک آوانتاژ درنیمه اول داد..بازی ۲ آفساید بیشتر نداشت. این در حالی بود که عملکرد کمکها خوب بود و با اعتماد به نفس کار کردند. زمان مفید بازی برای اولین بار در بازی استقلال وپرسپولیس ۵۷ دقیقه بود. رودنیل در پایان گفت : نکته زشت این بازی در حضور رئیس کمیته داوران جهان آقای کولینا این بود که پرچم های کرنر کج بودند.

۲۵۲۶