مورینیو: زیدان گزینه ایده آلی برای هدایت رئال بود؛ می خواهم به سومین جامم در لیگ قهرمانان اروپا برسم

مورینیو: زیدان گزینه ایده آلی برای هدایت رئال بود؛ می خواهم به سومین جامم در لیگ قهرمانان اروپا برسم

سایت رسمی فوتبالی – ژوزه مورینیو سرمربی سرشناس و موفق پرتغالی این روزها مصاحبه های مختلفی را با رسانه های ورزشی انجام می دهد. این بار آقای خاص با فرانس پرس گفتگو کرده و در جریان این گفتگو فینال لیگ قهرمانان اروپای امسال را پیش بینی کرده و از اهمیت مسی و رونالدو درتیمهای باشگاهی شان و تجربه حضور درمعتبرترین تورنمنت اروپایی صحبت کرده. او در گفتگوی دیگری هم با کانال پلاس درمورد شرایط فعلی رئال مادرید صحبت کرده و دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای او را مطالعه کنید:

*بازگشت زیدان به رئال: فکر نمی کنم که هنوز بتوانیم درمورد کارنامه مربیگری زیدان صحبت کنیم. ولی در بازه زمانی کوتاه، او کارهایی را انجام داده که تا قبل از این کسی موفق به انجامشان نشده بود؛ منظورم فتح سه قهرمانی متوالی درلیگ قهرمانان اروپاست؛ حالا زیدان گام جدیدی را درکارنامه مربیگری اش برداشته. او حالا باید تیمش را بسازد و انتخاب های متعددی انجام دهد و بازیکن بخرد و بفروشد. او باید بازیکنانش را تعلیم دهد و فلسفه فوتبالی اش را به شاگردانش منتقل کند. فکر می کنم که او بهترین گزینه برای این باشگاه بوده.»

*بازگشت به دنیای مربیگری: روز به روز بیشتر دلم برای تمرین دادن تیم تنگ می شود و نمی توانم این را پنهان کنم. چیزهایی در فکرم می گذرد؛ فتح پنجمین قهرمانی در لیگ و قهرمان دیگری در لیگ قهرمانان اروپا با سومین تیمم.

 *فینال لیگ قهرمانان اروپا: یووه و بارسلونا دو کاندید بزرگ برای فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا هستند ولی درعین حال تیمهای انگلیسی، آژاکس و پورتو هم هستند. همه درمورد رونالدو و مسی صحبت می کنند ولی من ترجیح می دهم راجع به یوونتوس و بارسلونا حرف بزنم. دنیا بیشتر برروی فردیت متمرکز است ولی من همیشه یک سرمربی فوتبال خواهم بود و فوتبال هم یک ورزش گروهی خواهد بود. بینکونری و آبی اناری؛ آنها تجربه و مهارت بالایی دارند و هرکدام یک بازیکن خاص دارد. طبیعتا جایی که بازیکنان ویژه باشند، تیمها تبدیل به بهترین ها می شوند.

*تجربه حضور درلیگ قهرمانان اروپا: امیدوارم خیلی زود بتوانم به لیگ قهرمانان برگردم ولی وقتی دور هستی، باید یادبگیری که چیزهای دیگری را فتح کنی. وقتی درسال 2016 به یونایتد رسیدم، در لیگ قهرمانان اروپا نبودیم و مجبور به فتح لیگ اروپا شدیم. اگر بتوانم سومین قهرمانی ام در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنم، فوق العاده می شود. اما اگر به سومین قهرمانی ام در لیگ اروپا برسم هم بد نخواهد بود


مورینیو اخیرا در گفتگوی دیگری با بین اسپورت به این نکته اشاره کرده بود که 4 پیشنهاد مربیگری را رد کرده و البته از انگیزه هایش برای بازگشت گفته:« دوست دارم یک تیم باشگاهی را مربیگری کنم. دوست دارم درتابستان صاحب تیم شوم..در ژوئن به تیم جدیدی بروم تا پیش فصل را با این تیم شروع کنم. دقیقا می دانم که چه نمی خواهم و به همین خاطر سه یا چهار پیشنهاد را رد کردم. درعین حال می دانم که چه می خواهم.بحث نام باشگاهی خاص مطرح نیست، بلکه بحث سبک کاری و نحوه کار کردن مطرح است.»

6363