گفت و گو نوروزی فوتبالی با علی خطیر: سخت ترین کار سال ۹۷ توافق با پاتوسی بود

گفت و گو نوروزی فوتبالی با علی خطیر: سخت ترین کار سال ۹۷ توافق با پاتوسی بود

وب سایت رسمی فوتبالی- علی خطیر عنوان می کند یکی از برنامه های اصلی و اهدافش در زندگی از سال های گذشته حضور در استقلال بوده است.

به گزارش فوتبالی، معاون باشگاه استقلال خیلی زود توانست در دل هواداران این تیم جا پیدا کند. مدیری که کارهایش در پرونده های حساس استقلال یکی از دلایل مقبولیت در نزد هواداران این تیم شده است. علی خطیر در گفت و گوی نوروزی با فوتبالی پاسخگوی سوالات ما بود: 

- سال ۹۷ برای شما چطور گذشت؟

سال ٩٧ براي بنده سال خوبي بود و تقريبا توانستم تمام كارها، اهداف و برنامه هاي ذهني خود را تا حد خوبي انجام دهم؛ حضور در استقلال طی اين سال هم يك اتفاق ويژه بوده براي بنده.

- تفاوت حضور استقلال با فعالیت های دیگرتان چطور بود؟ 

كار در استقلال براي من مثل يك رويا بود و اگر بگویم تمام اين مسير و تحصيلات را براي اينكه بتوانم يك روزي در استقلال خدمت كنم طي كرده ام خيلي بيراه نگفتم.

- با دوری از خانواده چطور کنار آمدید؟ 

به هرحال وقتي شما يك هدفي را دنبال مي كنيد مطمئنا در طول اين مسير سختي ها و مشكلاتي هم وجود دارد و براي رسيدن به آن هدف اين سختيها را بايد به جان خريد. براي من هم دوري از خانواده و به خصوص دخترم خيلي راحت نيست ولي سعي كردم با آن يک جورايي كنار بيایم و هر چند ماه يكبار به ديدنشان مي روم.

- بهترین خاطره ای که از سال ۹۷ داشتید؟ 

تمام روزهاي كاري من در استقلال براي من خاطره است. 

-  از بین بازیکنانی که جذب کردید در نیم فصل مذاکره با کدام بازیکن سخت تر بود؟ 

مذاكره با باشگاه كيپ تاون براي جذب آياندا پاتوسي خيلي سخت بود حدود بيست روز بيشتر طول كشيد.

- با کدام بازیکن راحت تر توانستید به توافق برسید؟ 

توافق با منشا خيلي خوب بود چون واقعا دلش ميخواست به استقلال بیاید.

- خیلی ها حضور علی خطیر در استقلال را برگ برنده ای برای استقلال می دانند. نظر شما در این رابطه چیست؟ 

من خيلي اين ديدگاه را نمي پسندم، اگر موفقيتي حاصل مي شود در يك مجموعه مطمئنا فردي نيست و حاصل يك كار تيمي است. مجموعه مديريتي استقلال با عشق كار مي کنند و اعتقاد دارم خدا هم اين را مي بيند و كمكمان می کند.

- مشکلات مالی در استقلال هم یکی از سختی های کار شما بود. درست است؟ 

مشكلات مالي در استقلال و بخصوص در فوتبال ايران وحشتناک است و  بيشتر از آن چيزي كه بتوان تصور كرد. بايد باور كنيم كه فوتبال ايران ورشكسته است.  

- دلیل اصلی این مشکل را چه می دانید؟ 

يكي از دلايل عمده اين مشكلات اين است كه درآمد مالي باشگاههاي فوتبال ما از سه مؤلفه اصلي درامدزايي فوتبال شامل حق پخش، تبليغات محيطي و بليت فروشي ناچيز است كه متاسفانه دو عامل اول درامد زايي در اختيار فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ فوتبال است كه در چند سال اخير ريالي به باشگاها پرداخت نكرده اند.  حق پخش تلويزيوني هم كه سال ها است مسكوت مانده  و هيچ گونه پيگيري و جلسات رسمي و غير رسمي در جهت احقاق حق فوتبال أز طرف مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ در يك سال اخير با مجلس، دولت و صدا سيما صورت نگرفته است. به دليل قيمت كم بليت و عدم حضور جدي تماشاگران از اين بخش هم نمي توان خيلي درآمد زايي کرد.متاسفانه اتحاديه فوتبال هم نتوانسته در اين سالها نقش موثري در جهت احقاق حق باشگاهاي فوتبال ايفا کند. به نظر بنده بايد تمام تيم هاي ليگ برتري يكبار براي هميشه در جهت احقاق حق فوتبال با هم متعهد شوند.

- فکر می کنید در سال ۹۸ استقلال به قهرمانی برسد؟ 

من مطمئنم اين استقلال امسال قهرمان خواهد شد، اين بهترين تيم استقلال در ساليان گذشته است. همه چيز براي قهرماني اين استقلال فراهم شده است از قبيل كادر مديريتي خوب، كادر فني عالي و بازيكنان فوق العاده

- بهترین خاطره ای که از نوروز در دوران کودکی تان دارید؟ 

تمام دوران كودكي در ايّام عيد پر است از خاطرات و لحظات خوب. مسابقات فوتبال نوروزي در مازندران از بهترين خاطرات است

- اگر قرار باشد به یک استقلالی عیدی بدهید چه کسی است؟ 

دخترم.او يك استقلالي چند آتيشه است

- اولین دعای شما سر سفره هفت سین بود؟

سلامتي همه بيماران، بهبود وضع اقتصادي كشور و قهرماني استقلال 

- یک دروغ سیزده هم بگویید‌

بارسلونا قهرمان اروپا شد.

گفت و گو از فاطمه صمدی

1984