گزارش مورینیو در سال 2006: رونالدینیو متقلب است؛ مسی بیش از حد چپ‌پا است؛ اینیستا بازیکن خطرناکی است

گزارش مورینیو در سال 2006: رونالدینیو متقلب است؛ مسی بیش از حد چپ‌پا است؛ اینیستا بازیکن خطرناکی است

سایت رسمی فوتبالی – پیش از بازی، معمولا مربیان دو تیم گزارشی از تیم حریف منتشر می‌کنند. در فصل 06-2005 لیگ قهرمانان هم همین اتفاق پیش از بازی بارسلونا و چلسی افتاد. حالا گزارش ژوزه مورینیو از بازیکنان بارسلونا در آن مسابقه منتشر شده است.

مورینیو درباره رونالدینیو نوشته است: «از نظر گذار به فاز دفاعی و کار دفاعی بسیار ضعیف است. این نقطه ضعف او است. او متقلبی همیشگی است و به‌آسانی به زمین می‌افتد.»

گزارش او درباره کارلس پویول این است: «جنگنده است اما بسیار احساساتی است. زمانی که خطای او اعلام می‌شود از دست داور دیوانه می‌شود و وقتی تحریک می‌شود دیوانه می‌شود. او بازی‌خوانی‌ می‌کند و از بدنش استفاده می‌کند. جای‌گیری بدی دارد (با مهاجم حریف تا خط میانی هم پیش می‌آید) و رهبری او در خط دفاعی هم بد است (می‌خواهد زمانی که امکانش نیست آفسایدگیری کند).»

البته گزارش مورینیو تماما منفی نیست و از آندرس اینیستا و لیونل مسی هم تمجید کرده است. او درباره اینیستا نوشته است: «همیشه به عنوان بازیکن جانشین به زمین می‌آید. بازیکنی بسیار پویا است. شعاع حرکتی‌اش عالی است. سرعت حرکت و سرعت انجام کارهایش بالا است. بازیکن خطرناکی است.»

گزارش او درباره مسی هم این است: «کیفیت به علاوه سرعت دارد اما بیش از حد به پای چپش متکی است. دقیقا همان رفتارهای رونالدینیو را دارد. بین خطوط یا مورب بازی می‌کند. با به پیش بردن توپ، تیم را به پیش می‌راند. در نبردهای نفر به نفر شگفت‌انگیز است.»

بارسلونا با پیروزی دو بر یک در خانه چلسی و تساوی یک بر یک خانگی توانست این تیم را حذف کند.

8444