غفوری: دوست داشتم در کنار مجتبی جباری بازی کنم

غفوری: دوست داشتم در کنار مجتبی جباری بازی کنم

وب سایت رسمی فوتبالی- بازیکن محبوب استقلال گفت: دوست داشتم کنار مجتبی جباری بازی کنم اما او را کنار گذاشتند.
به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، وريا‌غفوری‌ در‌2 ‌سال‌ گذشته‌ جزو ‌بهترين‌های‌ فوتبال‌ كشورمان‌ بوده‌ است. ‌او ‌به ‌دليل‌ خصوصيات‌ اخلاقی ‌اش ‌حالا‌ جزو ‌چهره‌ های‌ محبوب ‌فوتبال ‌هم ‌به ‌شمار ‌می ‌رود.‌ اين‌ مصاحبه ‌متفاوت ‌را‌ با‌ وينگر ‌راست ‌توانمند ‌استقلال ‌بخوانيد.

‌آسيب ‌ديدگی ‌شما ‌چقدر ‌جدی ‌است؟
دو، سه هفته ای بود مصدومیت داشتم. در بازی با العین عضله ام دچار کشیدگی جزئی شد که با چند جلسه فیزیوتراپی و تمرین برطرف می شود و می توانم در تمرینات شرکت کنم.

‌استقلال ‌هم ‌فصل ‌قبل ‌و‌ هم ‌در‌ فصل‌ جاری ‌در‌ نيم ‌فصل ‌دوم‌ عملكرد‌ بهتری‌ داشته ‌است.‌ علت‌ چيست؟
در این 3 سالی که در استقلال حضور دارم هر سال همین طور بوده و فصل را خوب شروع نکردیم اما در هفته های آخر شرایط بهتر شده است. در حال حاضر هم فاصله ها در بالای جدول خیلی کم شده و امیدواریم بتوانیم از فرصت باقی مانده حداکثر بهره را ببریم.

10‌فروردين ‌بازی ‌استقلال ‌و‌ پرسپوليس ‌برگزار‌ می‌شود، ‌ارزيابی ‌شما ‌از ‌اين ‌بازی‌ چيست؟
هیجان این مسابقه کمی زیاد است چون فاصله ها در بالای جدول کم و رقابت نزدیک شده و شاید تیم با پیروزی در این مسابقه صدرنشین شود. من هم به عنوان یک بازیکن تمام توانم را می گذارم تا اسـتقلال موفق شود و ان شاالله بتوانم به تیمم کمک کنم.

‌حواشی ‌رخ ‌داده ‌در‌ هفته ‌های ‌اخير ‌بابت ‌پست ‌های‌ شخصیتان ‌در‌ كيفيت‌ كارتان ‌تأثيری ‌نگذاشت؟ 
متأسفانه یکسری حواشی پیش آمد و دقیقاً این اتفاقات زمانی افتاد که من دچار مصدومیت هایی شدم اما مصدومیت من ربطی به حواشی نداشت. متأسفانه برخی مسئولان یکسری حرف ها را زدند و من هم حرف خودم را زدم و متأسفانه به عده ای برخورد و آنها جبهه گرفتند و علیه من صحبت کردند. در همین راستا بحث شهرستانی و تهرانی به وجود آمد ولی من باید بگویم همه ما یک ایرانی هستیم. متأسفم که یک عذرخواهی ساده هم از این مسئول نشنیدیم و قضیه گم شد!

‌نزديك‌ سه ‌شنبه ‌شب ‌آخر‌ سال‌ هستيم ‌و ‌هر‌ سال ‌اتفاقات ‌بسيار ‌تلخ ‌و ‌دردناكی ‌در ‌اين ‌شب ‌رخ‌ می ‌دهد. ‌درباره‌ اين ‌شب‌ صحبتی ‌داريد؟
قطعاً باید فرهنگ سازی شود تا از مواد محترقه استفاده نشود. فرهنگ ما نشان داده که هر سال نوروز را برگزار می کنیم ولی در بحث چهارشنبه سوری بمب های دست ساز عید خیلی از خانواده ها را خراب کرده است. فقط می توانم توصیه کنم از این بمب ها استفاده نکنند و با یک آتش کوچک از چهارشنبه سوری لذت ببرند.

‌هنوز‌ سرمربی‌ تيم ‌ملی‌ انتخاب ‌نشده.‌ شما ‌نظر‌ به ‌استفاده‌ از ‌مربی ‌خارجی‌ داريد ‌يا‌ داخلی؟
8 سال کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بود. او یک استاد در جایگاه خودش بود. کی روش خیلی از مشکلات را حل کرد. شاید من یک جاهایی از نظرات او ضرر کردم ولی کارلوس مربی بزرگی بود. مربی بعدی تیم ملی کشورمان باید بالاتر از کی روش یا در حد او باشد تا فوتبال مان رو به پیشرفت باشد.

بابت‌ نرفتن ‌به‌ جام‌ جهانی‌ خيلی ‌ناراحت‌ شديد؟
بدترین خاطره ورزشی من نرفتن به جام جهانی بود چون خیلی زحمت کشیدم. تک تک لحظات زندگی ام را گذاشتم تا به جام جهانی بروم. واقعاً دلیلش را نمی توانم بگویم چون نمی دانم دلیلش چه بود که یک بازیکن با آن آمار در لیست نباشد. به نظرم سلیقه کی روش بود ولی قطعاً می توانم بگویم که این موضوع اشتباه بود.

‌كی‌روش ‌و‌ شفر ‌در‌ پست ‌بازی‌ كردن‌ شما‌ اختلاف‌ نظر ‌داشتند، ‌شايد‌ بازی‌ كردن ‌در ‌پست‌ وينگر‌ به‌ جايگاهتان ‌لطمه ‌زد. اینطور نیست؟
هر مربی از بازیکن یکسری خصوصیات خاصی را می خواهد. شفر دوست داشت در مقطعی مرا در پست وینگر راست بازی بدهد ولی کی روش علاقه مند بود من دفاع راست بازی کنم. این یک نظر است و نمی شود گفت کدام یک درست می گفتند.

به ‌عيد‌ نزديك ‌می‌ شويم.‌ وقتی‌ حرف ‌نوروز ‌می‌ شود‌ ياد ‌چه‌ چيزی‌ می ‌افتيد؟
تعطیلات عید را دوست داشتم. منطقه کردستان طبیعت خوبی دارد. اگر هموطنان می توانند به این استان سفر کنند؛ حتماً به این منطقه در غرب کشور بروند. من اخبار را در مورد محیط زیست پیگیری می کنم. اینکه گفته اند خیلی از جنگل های شمال تا 60 سال آینده از بین می رود که این واقعاً یک هشدار است باید از دبستان فرهنگ سازی کنیم که چگونه باید از طبیعت محافظت کنیم.

‌وريا ‌به ‌چه ‌معناست؟
من متولد سنندج هستم. معنی وریا می شود، هوشیار و زرنگ.

‌به‌ عنوان ‌سؤال ‌پايانی‌ جای ‌چه ‌كسی‌ را‌ در ‌استقلال‌ خالی‌ می ‌دانيد؟
جای ناصرخان حجازی و حسن روشن در استقلال خالی است. ضمن اینکه دوست داشتم در کنار مجتبی جباری بازی می کردم اما با حواشی و ناراحتی از تیم کنار گذاشته شد.


4344