والورده:می دانستم دمبله مصدوم است و ریسک کردم؛ مصدومان یونایتد دربازی با پی.اس.جی به بازی با ما می رسند

والورده:می دانستم دمبله مصدوم است و ریسک کردم؛ مصدومان یونایتد دربازی با پی.اس.جی به بازی با ما می رسند

سایت رسمی فوتبالی- ارنستو والورده سرمربی اسپانیایی بارسلونا در کنفرانس خبری اش قبل از مصاف شاگردانش با رئال بتیس شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. این گزیده ای از صحبتهای والورده است:

*بتیس: قطعا ما می دانیم که بتیس چه تیمی است. چه کارهایی انجام می دهد و تو را مجبور به چه کاری می کند. دربازی رفت سختی زیادی کشیدیم و باختیم. این بازی برایمان بازی سرنوشت سازی است. می دانیم که بتیسی ها برای مصاف با ما چطور به خودشان انگیزه می دهند؛ پارسال هم برای پیروزی سختی زیادی کشیدیم؛ چون آنها دائما درحال مبارزه بودند

*مصدومیت دمبله:روز قبل از بازی با لیون کمی احساس ناراحتی می کرد. ولی با درنظر داشتن اینکه بازی با لیون، بازی سرنوشت سازی بود، نام او را در لیست گذاشتم. از آنجا که بازی با حساسیت فراوانی دنبال می شد، تصمیم گرفتم که به اوبازی دهم. بازی با لیون، دیداری بود که باید در آن ریسک می کردیم و ما هم همین کار را انجام دادیم. اگرچه که یک بازیکن را برای سه یا چهار هفته از دست دادیم. شرایط او قبل از بازی خیلی خوب بود. دمبله فکر می کرد که می تواند بازی کند؛ حتی فکر می کرد می تواند از ابتدا درترکیب تیم قرار بگیرد. ما هم فکر می کردیم که در جریان بازی ممکن است مثل جلسه تمرینی روز قبل کمی احساس ناراحتی کند و بس. اگر به خاطر نتیجه بازی نبود، دمبله را به زمین نمی فرستادم.

*یونایتد: بازی با یونایتد سخت است؛ مثل هر رویارویی دیگری. تمام تیمها انگیزه های برابری دارند و ارزشهایشان هم با هم برابر است. یونایتد تیمی تاریخی است و بازی حذفی هیجان انگیزی پیش روست. آنها اخیرا نتایج خیلی خوبی کسب کرده اند و سرنوشت بازی باز است. بعد از کسب یک نتیجه خوب در خانه تیمی مثل پاری سن ژرمن، باید مراقب بود؛ چرا که هرگز چیزی مشخص نیست. یونایتد در بازی با پی.اس.جی مصدومان زیادی داشت که در بازی با ما این مصدومان بازخواهند گشت.»

* بارسا مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان: جسارت این را ندارم که بگویم مدعی هستیم. مدعی دانستن تیممان هیچ معنایی ندارد. هر هشت تای ما مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هستیم.

*سیستم چرخشی مقابل اتلتیکو و یونایتد: ما قبل از این بازیها مقابل بتیس، اسپانیول و ویارئال بازی خواهیم کرد. چهار بازی قبل از مصافمان در لیگ قهرمانان اروپا پیش رو داریم که هرچهارتای این بازیها برای سرنوشت لالیگا تعیین کننده هستند. یک باخت همزمان با برد تعقیب کنندگانمان، دوباره کورس قهرمانی درلالیگا را باز خواهد کرد. ما نمی خواهیم که این فرصت را به تعقیب کنندگانمان بدهیم. یکشنبه بازی خیلی سختی خواهیم داشت.

*حفظ فاصله: ما باید فقط نگران بازی خودمان باشیم. این شرایط ایده آلی را برای ما فراهم می کند. اگر بتوانیم پیروز شویم، فاصله فعلی را حفظ خواهیم کرد. 

*هشدار پزشکان درمورد دمبله: پزشکان کار خودشان را انجام می دهند؛ بازیکن هم همینطور و من هم تصمیم نهایی را می گیرم. من می دانستم که درمورد دمبله ریسک می کنیم؛ چون با پزشکان صحبت کرده بودم ولی این ریسک را به جان خریدم، چون بازی تعیین کننده ای بود و خودم این تصمیم را گرفتم.

*مصدومیتها: تکذیب نمی کنم که در شرایط خاصی هستیم؛ چون تکلیف سرنوشت تیم ما در همین دو ماه روشن می شود. 

*گفتگو با کوتینیو: ما با بازیکنان صحبت می کنیم. خیلی وقتها برای کمک کردن به آنها این کار را انجام می دهم؛ این گفتگوها خصوصی هستند وهمیشه به قصد بهتر شدن انجام می شوند

*بازی برگشت مقابل یونایتد در نوکمپ: فاکتور میزبانی در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا تعیین کننده نبود؛ طبیعی است که سولسشر بعد از آنچه که در دور قبل رخ داد، به این موضوع فکر کند. فاکتور میزبانی آنقدرها تاثیرگذار نیست

*قهرمانی سه گانه: ما هنوز به هیچ جامی نرسیده ایم و امیدواریم که هواداران به ما کمک کنند.

6363