دل پیرو: آژاکس دنیا را به حیرت واداشت؛ یووه بعد از هفت قهرمانی متوالی درسری آ، حالا باید قهرمان اروپا شود

دل پیرو: آژاکس دنیا را به حیرت واداشت؛ یووه بعد از هفت قهرمانی متوالی درسری آ، حالا باید قهرمان اروپا شود

سایت رسمی فوتبالی- الساندرو دل پیرو اسطوره جاویدان باشگاه یوونتوس است که در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم یکی از برترین ستاره های بینکونری بود.او با پیراهن این تیم 14 جام قهرمانی به دست آورده و بازیکنی است که بیشترین بازیها را با پیراهن این تیم برگزار کرده (705 بازی) و بیشترین گل را در تاریخ باشگاه بینکونری به ثمر رسانده (290 گل). الکس حالا در صحبت هایی به آنالیز شرایط فعلی باشگاه ایتالیایی پرداخته است.

یوونتوس در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف آژاکس آمستردام برود. اما دل پیرو اصلا به تیم هلندی اعتماد ندارد:« چالش بزرگی پیش روی یوونتوس است. آژاکس درمرحله یک هشتم پایانی، عملکرد حیرت آوری مقابل رئال مادرید داشت و با نمایشی که به اجرا گذاشت، همه دنیا را به حیرت واداشت. با جوانانی که آژاکس دراختیار دارد، کار یووه سخت خواهد بود ولی برای رسیدن به فینال باید همه را شکست دهیم.»

اسطوره بینکونری ادامه داد:« یوونتوس فرصت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و این حرف را به خاطر روبرو شدن با آژاکس درمرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نمی گویم. از ابتدای فصل، آژاکس یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود.  آنها تیم قدرتمندی را ساخته اند که امسال کریس رونالدو هم به آنها ملحق شده و با راه یافتن به دو فینال در چهارفصل قبل نشان دادند که توانایی های زیادی دارند.»


حالا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یکی از چالشهای بزرگ پیش روی یووه است. افتخاری که دل پیرو در سال 1996 آن را تجربه کرده بود. حالا دل پیرو دراین باره گفته:« برای من هر بازی، هر باخت و هر باخت و هرگلی که در لیگ قهرمانان اروپا زدم، فوق العاده بود.» او در بخش دیگری از صحبتهایش به تمجید از عملکرد الگری روی نیمکت مربیگری یوونتوس پرداخت. این درحالی است که او هنوزنتوانسته با تیمش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. دل پیرو ادامه داد:« ماکس عملکرد حیرت آوری دارد. هیچ کسی نمی تواند بگوید که عملکردش خوب نیست. اصلا ساده نیست که هرسال قهرمان لیگ ایتالیا بشوی و هرفصل جزو برترین های اروپا باشی. رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان اروپا، حسابی ارزشمند است. هواداران یوونتوس حسابی پشت او هستند. مطمئنا بعد از هفت قهرمانی متوالی در سری آ، هواداران یووه خواهان قهرمانی تیمشان در لیگ قهرمانان اروپا هستند. و خرید رونالدو قطعا قدرت تیم را در مسیر رسیدن به این هدف افزایش داده. بعد از باخت اول مقابل اتلتیکومادرید، شایعات متعددی به گوش می رسید ولی الان همه چیز ایده آل است.»


دل پیرو در بازی یووه در دور برگشت مرحله یک هشتم پایانی مقابل اتلتیکو حسابی تحت تاثیرقرار گرفته بود:« بازی حیرت آور و کاملی بود. تکنولوژی وار فوتبال را تغییر داده و کمک می کند تا اوضاع عادلانه تر پیش برود. در بازی رفت مقابل اتلتیکومادرید، داور یک پنالتی علیه یووه گرفت و تکنولوژی وار آن را رد کرد. اتلتیکو یک گل زد و توسط تکنولوژی ویدیویی مردود اعلام شد. در تورین، داور بازی گل کریس رونالدو را به خاطر بهره گیری از تکنولوژی پذیرفت.»

6363