استقلال یک - نساجی صفر / استقلال هم پیش دربی را برد

استقلال یک - نساجی صفر / استقلال هم پیش دربی را برد

وب سایت رسمی فوتبالی- تیم فوتبال استقلال تهران در نمایشی پرانتقاد و دور از انتظار موفق شد تیم سختکوش نساجی را با تک گل مرتضی تبریزی از روی نقطه پنالتی شکست دهد.

شاگردان شفر در حالی بازی پیش دربی را با پیروزی پشت سر گذاشتند که بازیکنان عموما نیمکت نشین این تیم نتوانستند رضایت خاطر تماشاگران را بدست آورند.

نفراتی چون محسن کریمی، ایسما، داریوش شجاعیان، طارق همام، علی کریمی، میلاد زکی پور در طول دقایقی که در میدان بودند پراشتباه ظاهر شدند و حتی مرتضی تبریزی که تک گل 3 امتیاز آبی ها را به ثمر رساند به استثنا گلش در سایر دقایق بازی بی دقت و نگران به بازی ادامه می داد.

با این حال استقلالِ شفر که در شروع فصل نتایج ضعیف و بازیهای ناامید کننده ای از خود به نمایش می گذاشت موفق شد سال 97 را با جهشی چشمگیر در جدول به پایان برساند و بعد از سرخ های پایتخت به رتبه دوم رده بندی تکیه بزند.

پسران آبی سال 1398 را با دربی تهران آغاز می کنند، پس از آن به مصاف سایپای علی دایی می روند و در سومین بازی خود با تیم خطرناک و تا دندان مسلح الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا روبرو می شوند. سه پیکاری که می تواند تا حدود زیادی تکلیف آبی ها را در لیگ برتر و آسیا مشخص کند!

هفته بیست و دوم لیگ برتر

شنبه 25 اسفند 1397

تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت 19:00

تیم داوری: محمدرضا اکبریان؛ کمک‌ها: سعید قاسمی و عسکر محمدی؛ داور چهارم: مهدی سیفی/ کمک داوران خط: محمدحسین ترابیان و حسین زیاری/ 

ناظر داوری: مسعود عنایت.

کارت: 

کارت زرد فرشاد فرجی(38)، مهرداد عبدی(41)، محمد آبشک(67) از نساجی

کارت زرد داریوش شجاعیان(68)  از استقلال

 

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، میلاد زکی پور، پاتوسی، علی کریمی، فرشید باقری، ایسما (63- داریوش شجاعیان) ، محسن کریمی (56- همام طارق)  و مرتضی تبریزی 

سرمربی:

ترکیب نساجی: محمدامین رضایی(۲۹- حامد لک)، مجتبی ممشلی، توتاتزه، محمد آبشک، رحمان جعفری، مهرداد عبدی، سجاد آشوری (81- امید سینگ) ، فرشاد فرجی، علی‌اصغر عاشوری، آرفنگ دافه و حامد شیری (55- احمد عبدالله‌زاده) 

سرمربی: مجید جلالی

گل:

گل اول استقلال دقیقه 42 مرتضی تبریزی(پنالتی): 

پس از چندین دقیقه معطلی بابت پنالتی اعلام شده علیه نساجی مرتضی تبریزی پشت توپ ایستاد و ضربه اش را به مرکز دروازه زد تا گل اول آبی‌ها برابر نساجی به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه 9: تبریزی روی توپ ارسالی از جناح چپ صاحب توپ شد که ضربه محکم او بعد از برخورد به شیری دفع شد.

دقیقه 10:سانتر خطرناک پاتوسی از سمت چپ زمین را ایسما با بی دقتی از دست داد و نتوانست با ضربه سر دروازه نساجی را باز کند.

دقیقه 12: شوت پرقدرت علی کریمی از پشت محوطه جریمه و فاصله ای نزدیک به 25 متر به تیرک عمودی دروازه نساجی برخورد کرد. هرچند که رضایی گلر نساجی هم روی این توپ تاثیر گذاشت. در ادامه هم ضربه محکم ایسما را رضایی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 18: پاس تماشایی فرشید باقری از میانه زمین پشت دفاع نساجی به کاپیتان استقلال رسید. پژمان به خوبی به توپ رسید و با ضربه ای محکم و چکشی دروازه را هدف گرفت اما خروج رضایی و تنگ کردن زاویه باعث شد توپ به دستان گلر نساجی بخورد و راهی کرنر شود.

دقیقه 25: سانتر خطرناک سجاد آشوری از روی کرنر را حسینی به خوبی دفع کرد.

دقیقه 32: دافه درون محوطه جریمه استقلال، روزبه چشمی  را پیش رو داشت. این مهاجم سیه چرده در اقدامی عحیب و از زاویه ای کاملا بسته به توپ ضربه زد و در ادامه با سایش به پای چشمی، از بالای دستان حسینی به پرواز در آمده روی تیر افقی دروازه نشست!! آبی ها خوش شانس بودند که دروازه شان باز نشد.

دقیقه ۳۸: پاس عالی و عمقی پاتوسی پشت دفاع نساجی ریخته شد و تبریزی در کورس با مدافع حریف از او پیش افتاد. تبریزی با نوک پا به توپ ضربه زد اما حامد لک موفق به دفع توپ شد اما داور بازی نقطه پنالتی را نشان داد. در این صحنه لک هیچ خطایی مرتکب نشد اما در تصاویر آهسته تلویزیونی به نظر می رسید مدافع نساجی با دست چپ تبریزی را شارژ کرده بود.

نیمه دوم

دقیقه 46: ضربه نه چندان پُرقدرت جعفری با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 50: پاس آبشک و شوت روی پای رحمان جعفری با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 55: تبریزی بهترین فرصت برای زدن گل دوم خود و استقلال را داشت، اما توپ از پای او فاصله گرفت تا حامد لک توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه 56: باقری حمله سریعی تدارک دید که پاس در عرض او را تبریزی رها کرد تا توپ به ایسما برسد، اما شوت بی‌دقت او از بالای دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 60: شوت فنی تماشایی پاتوسی از پشت محوطه جریمه را حامد لک به خوبی مهار کرد.

دقیقه 77: طارق ارسال خوبی برای شجاعیان فرستاد که ضربه فنی او به ممشلی برخورد کرد و در ادامه شوت پاتوسی از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه 79: پاتوسی با سر توپ چشم‌نواز به عبدی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه او را حامد لک به زیبایی مهار کرد و در ادامه نیز حمله استقلالی‌ها تنها یک کرنر به همراه داشت.

دقیقه 83: ضربه ایستگاهی پاتوسی از میانه زمین را حامد لک جمع کرد.

دقیقه 87: شوت پاتوسی از روی ضربه آزاد با فاصله کمی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

۲۵۲۶