از سیرتاپیاز قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ چه کسی قرعه را در می آورد؟

از سیرتاپیاز قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ چه کسی قرعه را در می آورد؟

سایت رسمی فوتبالی- قرعه کشی مراحل پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا امسال برخلاف فصول قبل با رویه متفاوتی دنبال می شود. امروز و تا ساعاتی دیگر مراسم قرعه کشی دور یک چهارم پایانی این رقابتها برگزار خواهد شد و طی آن، قرعه تیمها برای مرحله نیمه نهایی هم تعیین خواهد شد.

در جریان این مراسم حتی مشخص خواهد شد که کدام یک از دو تیم راه یافته به بازی فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا درحکم میزبان و کدام تیم درحکم میهمان خواهد بود تا بدین ترتیب تکلیف جزئیات مسیر رسیدن تا فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا که در روز اول ژوئن در ورزشگاه واندامتروپولیتانوی مادرید برگزار می شود، روشن گردد.

8 تیم راه یافته به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، شامل 4 تیم انگلیسی، یک تیم اسپانیایی، یک پرتغالی، یک ایتالیایی و یک هلندی هستند و قرعه کشی این مراحل ساعت 12 ظهر در مقر یوفا در نیون سوئیس آغاز خواهد شد تا تیمهای آژآکس، بارسلونا، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، پورتو و تاتنهام مسیرشان برای رسیدن به فینال مادرید را بشناسند.

نکات جالب توجه دراین مراسم:

1- فرد مورد اعتماد و بی طرفی که قرعه هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا را برخواهد داشت، ژولیو سساز، دروازه بان سابق تیم های اینتر، بنفیکا، فلامنگو و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا درسال 2010 است

2-دراین مراسم قرعه کشی هیچ محدودیتی به خاطر کشورها وجود ندارد و تنها یک مورد مطرح است: مقامات یوفا اعلام کرده اند که بازی دو تیم شهرمنچستر (سیتی و یونایتد) به عنوان میزبان، در بازیهایشان درمرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، نباید در یک روز و یا حتی در دو روز متوالی برگزار شود و دلیل آن هم مسائل امنیتی است تا نیروهای امنیتی شهر منچستر بتوانند به بهترین نحو امنیت برگزاری این دومسابقه را تضمین کنند و درصورتی که این اتفاق رخ داد، برنامه بازی تیمی که فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس جایگاه بدتری داشته (یونایتد)، تغییر خواهد کرد. یعنی زمان میزبان ومیهمان بودنش در بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا جابه جا خواهد شد.

3- تاریخ های دقیق بازیهای مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا 45 دقیقه بعد از انجام مراسم قرعه کشی اعلام خواهد شد.

4- تاریخ های دقیق بازیهای مرحله نیمه نهایی در روز 18 آوریل اعلام می شود؛ زمانی که تکلیف 4 تیم راه یافته به آن مرحله مشخص شده است. اما طبق پیش بینی های انجام شده بازیهای نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روزهای 30 آوریل و یک می (دور رفت) و 7 و8 می (دور برگشت) انجام خواهد شد

5-جورجو مارکتی، یکی از مقامات ارشد یوفا، مدیریت این مراسم قرعه کشی را عهده دار خواهد بود. مایکل هسلشوردت، مدیر رقابتها، جزئیات تکنیکی را اعلام خواهد کرد. دیگو فورلان، بازیکن سابق اتلتیکومادرید، سفیر رسمی بازی فینال که روز اول ژوئن در ورزشگاه واندا متروپولیتانو برگزار خواهد شد، خواهد بود.

6363